Köpte nyligen ett nytt fint plan. Blev informerad om att något var galet med motor eller ESC. Fick även med en ny 100Amp ESC. Konstaterade några lösa magneter i motorn och bytte ut till följande setup med EXAKT SAMMA RESULTAT. se filmsnutt och höj gärna volymen ;-)

https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink


Gamla setupen:
Motor: Turnigy SK4250-60 Resistance: 32 Idle Current: 1.2A Shaft: 5mm Weight: 230g Rated Power: 1150w ESC: 60A Cell count: 4~7 Lipoly Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10 Power equivalent : .42~60 glow engine
ESC: Turnigy Plush 80A

Nya setupen:
Motor:
Modell: GT 4020/07
Kv: 620
För antal Lipoceller: 5-6
Max Watt: 1410 W.
Max Ampere: 65 A .
Max dragkraft: 4800 g.
ESC: Super brain 100APM (Opto)
BEC:Hobbywing UBEC 8Amp

Samma LiPo (Turnigy 40-50C i okänd kondition då de ingick i köpet) används så det är det enda som inte är bytt. Ny LiPo är på väg med posten men är det verkligen LiPo:n som är felkällan? Jag har provat alla timing lägen som finns och även soft start....Inget hjälper. Det går att varva upp långsamt men när lasten blir för hög skriker motorn till och stannar. Drar man ner gasen helt får man igång motorn igen när man gasar. I filmen så börjar jag med en "hård" acceleration och vid andra tvärniten så gasar jag långsamt upp till max.