Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 3s batteri helt stendötrt..

  1. #1

    Standard 3s batteri helt stendötrt..

    Råkade såklart glömma att stänga av radion sist jag flög, och nu är det batteriet totalt dött, kan inte ens mäta cellerna med en batterytester.. Laddaren skriker för low voltage när jag försöker ladda, testat att köra 1s och 2 s också, men den totalvägrar.. Är det bara att ge upp och aldrig göra om samma misstag? Eller kan man på något sätt peta i lite ström och få liv i det igen? ;S

  2. #2

    Standard

    Heldöd - köp ny
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Jag satte min Toro-vinge i ett träd, tog drygt en vecka innan jag fick ner det mha en kompis som innehar stolpskor. Acken, en 3S 1500mah var såklart helt urdragen. Satte den på NiMh-laddning en stund, under övervakning. Efter ett tag hade den fått upp såpass mkt kräm att jag kunde slå över till balanserad Lipo-laddning. Har dock inte flugit med den ännu, så vet inte hur den presterar..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Standard

    Tack! Lyckades få i lite i NiMH laddning och kunde sedan köra en kort stund på LiPo balance på 2S för att efter 30 sekunder gå över till 3s laddning. Får se hur detta går, tack!

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du skall nog ha stor tur om det skall lyckas - alltså att du får i full kapacitet och att du också kan ladda ur acken som tidigare.
    Du är långt ifrån ensam om att ha glömt slå av sändaren och detta är en av orsakerna att jag fortsätter köra NiMh-ackar i sändaren för dessa brukar mestadels gå att "återställa" efter sådana här missöden. Och med dagens NiMh med låg självurladdning och kapacitet runt 2000--2500 mAh så är det rätt långt mellan laddningarna även med en sån acktyp - trots att man flyger rätt mycket.
    Roger

Liknande ämnen

  1. Helt ny i det hela
    Av leviterande i forum FPV Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 10:45
  2. En helt vanlig dag.
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 23:54
  3. Helikopterfilm av helt ny typ..
    Av _Nik_ i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 02:47
  4. El är helt okey
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 23:14
  5. Ett helt knippe...
    Av Thomas i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •