Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Finns vettig Quad med GPS för 2000-3000 kr?

  1. #1

    Standard Finns vettig Quad med GPS för 2000-3000 kr?

    Sitter och kikar lite på inlägg här i Quad. Vilken djungel! Säkert har min fråga kommit upp tidigare men finns det något vettigt Quadalternativ med GPS för runt 2000-3000 kr som duger för snygg stabil filmning och lite FPV:ande. Antingen färdig eller också att plocka ihop ett eget system? Vilka grejor då isåfall för att klara budgeten?
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  2. #2

    Standard

    Kanske nån billig begagnad quad byggd på grejer från tex www.hobbyking.com .

    Kika på ram + 4 motorer + 4 ESC + ack + KK2 + GPS + proppar + kamera + videosändare + vad jag nu glömt (antar att du har mottagare och goggles osv redan).

    Tror inte 2000 kr räcker så långt...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Blir nog svårt att hitta som ålännningen sa, såg en DJi phantom på blocket för 5500 med naza, men stabil filmning blir det väl inte riktigt!

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Kanske nån billig begagnad quad byggd på grejer från tex www.hobbyking.com .

    Kika på ram + 4 motorer + 4 ESC + ack + KK2 + GPS + proppar + kamera + videosändare + vad jag nu glömt (antar att du har mottagare och goggles osv redan).

    Tror inte 2000 kr räcker så långt...
    Jodå jag har goggle och mottagare. Har kollat lite på Ifly 4 och det enda som saknas på den är GPS annars vore det ett allternativ för mig...jag vet inte. Stabiliteteten vet jag inte hur långt den räcker på Ifly 4? Man vill ju inte ha alltför skakiga filmer.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kvaddcopter Visa inlägg
    Blir nog svårt att hitta som ålännningen sa, såg en DJi phantom på blocket för 5500 med naza, men stabil filmning blir det väl inte riktigt!
    Ja jag har kollat lite på en sådan också och den verkar intressant och enkel att komma igång med. Lite för mycket över min budget dock.
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    54
    Jobb
    Dr
    Klubb
    Mora MFK

    Standard

    Klart billigast med GPS (och som fungerar) är en APM 2.5 från RC-timer. Får beställas från Singapore men de levererar säkert och snabbt (1-2 veckor).

    http://www.rctimer.com

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pille Visa inlägg
    Klart billigast med GPS (och som fungerar) är en APM 2.5 från RC-timer. Får beställas från Singapore men de levererar säkert och snabbt (1-2 veckor).

    http://www.rctimer.com
    Letar för fullt men kan inte hitta den?
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

  8. #8

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av metric Visa inlägg
    Här är den med telemetri länk
    http://www.rctimer.com/product_837.html
    Jaha en sån...en ArduPilot 2.5...en sån har jag. Trodde från början du menade hela flygetyget. Då återstår bara den men där vill jag nog inte plocka ihop för mycket grejer på flera olika ställen utan det ska vara ett färdigt paket?
    Såld på allt som går att styra med radio...utom båt såklart!

Liknande ämnen

  1. UAV-3000 3Meter FPV Drone, APM 2.5
    Av Grimm i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 20:33
  2. tl-2000 eller wilga-2000
    Av little_fraz i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 05:35
  3. Fartreglage Easy 3000
    Av snurre i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 17:54
  4. Start problem med Super tigre 3000 32.5cc
    Av harmon i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •