Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Extreme Flight Laser 200 EXP - 48"

  1. #1

    Standard Extreme Flight Laser 200 EXP - 48"

    Att lägga en beställning mitt på fredagen och sedan hämta ut paketet på måndagen är otroligt trevligt. Ett stort tack till Autopartner för makalöst bra service och kort leveranstid!

    Än så länge inte så mycket mer att visa än lådan och tillbehören, men har börjat så smått med att gå över alla sömmar och kanter med klädselstrykjärnet, alla åtkomliga limfogar, limmat gångjärn och installerat servon. Setupen blir en Hacker A30-14 L v3, 60A ESC, HS-65MG på skev- och sidoroder samt HS-85MG på höjdroder.

    Det här blir min första modell från Extreme Flight, är mycket imponerad av kvaliteten så här långt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0439_s.jpg 
Visningar:	194 
Storlek:	95,1 KB 
Id:	39843Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0440_s.jpg 
Visningar:	214 
Storlek:	117,3 KB 
Id:	39844

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Cool

    Härligt att höra!

  3. #3

    Standard

    Nu är modellen monterad och inväntar tillfälle och väder för premiär. Det enda jag kan anmärka på är dekalerna som jag egentligen borde kastat i soptunnan och istället beställt något av bättre kvalitet. Så här ser den ut:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0441_s.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	175,1 KB 
Id:	39966

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hartmann Visa inlägg
    Nu är modellen monterad och inväntar tillfälle och väder för premiär. Det enda jag kan anmärka på är dekalerna som jag egentligen borde kastat i soptunnan och istället beställt något av bättre kvalitet. Så här ser den ut:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0441_s.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	175,1 KB 
Id:	39966
    Premiärade min igår, har samma setup fast digitala servon o min blev baktung fast jag monterade allt längst fram.

    Efter intrimning o lite justeringar kommer den nog flyga fint

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Coolt!
    Det blir kanske nå dylikt när det blir en lucka i hangaren.

  6. #6

    Standard

    Tyngdpunkten var lite klurig att få rätt på 3 celler, men efter lite trixande lyckades jag få till en hyfsat neutral balans.

    Premiärturen gick av stapeln ikväll, och vilken fröjd modellen är att flyga. Försökte hålla det enkelt första flygningen men modellen bad att få rolla, spinna och hovra så helt kunde jag inte hålla igen men försökte iallafall göra det på betryggande höjd. Körde på rekommenderade utslag för låg och 3d och jag tycker de fungerade kanonbra.

    Efter att inte flugit annat än warbirds under många år var det kul att prova något nytt. Har en känsla av att jag kommer snöa in mig på 3d en hel del, det här var vansinnigt roligt. Rekommenderar modellen varmt.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Låter ju kanon! 3D är bra härligt! Det kräver mer koncentration & blir därmed också mer avkopplande för allt annat bleknar bort när man flyger!
    Hur lång flygtid får du?

  8. #8

    Standard

    Det vet jag inte ännu då jag inte kollat hur mycket det blev kvar i ackarna, men satte timern på 7 minuter. Ber att få återkomma med hur många mAh som gick åt.

  9. #9

    Standard

    7 minuters flygning motsvarade 1670 mAh av en acks totala 2600 mAh, helt okej i min mening.

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    410
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Rille has left the building.

    Standard

    Då går den effektivt & bra.
    Jag har ju två i denna storlek. Min Extra 330LX drar betydligt mer ström, men Katanan är ungefär som din då.

  11. #11

    Standard

    Nu tog jag det visserligen vackert första flygningen och flög inte till max hela tiden, så tumlar man runt i extrema manövrar hamnar flygtiden sannolikt på 5-6 minuter skulle jag tippa. Men i högt tempo kan det vara dags för en paus vid det laget.

Liknande ämnen

  1. Extreme Flight Extra 91"
    Av Kenolang i forum Bensinmodeller
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 11:54
  2. Extreme Flight 48" Yak 54 EXP!
    Av Lundmark i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-25, 09:16
  3. Extreme flight Laser 48'' winter fun
    Av anders e i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 23:53
  4. Extreme flight Extra 300 78"
    Av lars.f i forum Bensinmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 10:03
  5. Film på Extreme Flight Yak 54 68" med YS 110
    Av Tobbe O i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 12:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •