Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Första FPV-flygningen avklarad!

  1. #1

    Standard Första FPV-flygningen avklarad!

    Ett par Fatshark Predator V2 anlände med posten idag! Jag tejpade fast grejerna på min Lotus T580 och har idag gjort mina första stapplande FPV-flygningar. I början kändes det dock helt omöjligt, men vi knöt fast en fisklina i quaden och min bror stod med ett fiskespö och hjälpte till att hålla den på rätt köl - och det fungerade perfekt. Tillslut flög jag själv. Det har inte varit några vackra flygningar, men den är fortfarande i ett stycke. Jäkligt kul!

    Christian

  2. #2

    Standard

    Grattis
    Flottan:
    PM300 - ZMR 250 Clone - RC Naze32 Explorer Tricopter v3 - Iconic-X FPV v2 - Iconic-X FPV v1 - Simple Tricopter 2.0 - FY Y6 - Bix3 - WingWing 84

    Min jutjub å Nylleboken

  3. #3

    Standard

    Härligt !
    Ett tips ifall du inte redan gjort det är att ställa ner ändlägena i spakarna, iaf skev / höjd och lägg till lite expo. Alla rörelser i fpv känns mycket mer än när man flyger vanligt så blir lättare så iaf i början så man inte fladdrar runt lika mycket
    Senast redigerat av Copterdude den 2013-07-23 klockan 11:15.

  4. #4

    Standard

    Trevligt! Gjorde också min första FPV flygning för några veckor sedan! Hade då bara kört min tricopter ca 5 gånger LoS och tyckte och tycker fortfarande att det är skitsvårt att flyga emot mig själv så!

    Men känner mig 10 ggr säkrare på fpv redan efter 2 flygningar, kanske har alldeles för många timmar bakom datorskärmen att tacka för det!

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kvaddcopter Visa inlägg
    Trevligt! Gjorde också min första FPV flygning för några veckor sedan! Hade då bara kört min tricopter ca 5 gånger LoS och tyckte och tycker fortfarande att det är skitsvårt att flyga emot mig själv så!

    Men känner mig 10 ggr säkrare på fpv redan efter 2 flygningar, kanske har alldeles för många timmar bakom datorskärmen att tacka för det!
    tycker inte man ska ge sig på fpv innan man kan flyga från alla håll, händer det nått så kan man skada både sig själv och andra när man måste ta ner den los.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Så är det absolut!
    Brukar köra 3 av 4 gånger med bara LoS för att inte "hoppa över" att lära mig den biten!

  7. #7

    Standard

    Var ute idag igen, i alldeles för stark vind. Blev mest los. Har fäst prylarna bättre o snyggare. Jag har flugit mycket los, men om jag skulle behöva ta av glasögonen i en nödsituation måste jag veta vad som är fram o bak annars går jag i backen. Min quad har inga hjälpmedel som altitude hold eller RTH.
    Igår övade jag på att ta av o på glasögonen när jag flög o det funkar bra, så länge jag vet var jag är.....
    Två dagar med fpv och inget har gått sönder - jag är nöjd.
    C

Liknande ämnen

  1. Första FPV-flygningen för min del.
    Av DennanHMFK i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-02, 09:22
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 18:39
  3. Första flygningen, vind
    Av r0yalty i forum Elmodeller
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-03-24, 07:54
  4. Första flygningen avklarad!
    Av LokusPokus i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 15:03
  5. första flygningen
    Av Patric_med_C i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •