Reklam

Resultat 1 till 11 av 11

mne: Avvsolera gopro kameran fr att slippa strningar

Standard Avvsolera gopro kameran fr att slippa strningar

Fr rejla strningar i fatshark glasgonen nr jag flyger fpv och skulle vilja f tips p hur jag ska lsa det? Testade med alutejp som funkade "okej" men fortfarande tillrckligt mycket strningar fr att jag sjlv ska stra mig p det.

Vad finns det mer fr grejer? Koppartejp fick jag tips om frut men hittar inte vart man kan kpa det?

Reg.datum
    May 2013
    Inlgg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhttans ModellFlygklubb

Standard

Hej, jag har precis bestllt hem koppar tejp frn electrokit.
    Skall labba lite med det map strningar ocks, vet ej hur bra det fungerar.
    mvh
    Sebastian

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Reg.datum
    Jan 2009
    Inlgg
    82
    Jobb
    Maskinreparatr/konstruktr

Standard

Kr ni p samma strmklla som resten av maskineriet? Sjlv har jag separat acc till FPV-utrustningen och har aldrig haft bekymmer med strningar.....MVH Peter

Standard

Jag kr med samma strmklla. Men mrkte ocks tidigare att gpsen tog lngre tid att hitta positionerna nr gopro kameran satt p jmfrt med annars s skulle vilja avisolera kameran p ngot stt. Fr bli en bestllning frn electrokit och hoppas det funkar

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

Standard

r det fatsharks 250mw sndare och gopro 2 du kr med?
    Jag har min fatshark vtx precis bakom gopro2 utan strningar. Jag driver vtx frn drivaccen utan fatsharks filter.

Min gpsmast har jag flyttat lngt bak fr att minska strningarna frn gopron och det funkar fint.

Standard

Stmmer bra med sndaren men kr med gopro 3an och testat med bda. Har antennen bakt (kr f550 ram) mellan dom rda armarna.

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

Standard

Hmm, kolla s att du inte har glappkontakt i ngon ldning, anslutning eller antenn.

Frresten, r du sker p att det r gopron som orsakar strningarna? Om du kr med originalantennerna p fatsharken s blir det ltt strningar nr antennerna lutar fel i frhllande till varann. Jag har spironet-antenner men har aldrig provat med original s jag kan inte uttala mig om vilket resultat man kan frvnta sig.

Standard

Kr med fatsharks "ufo" antenner. Kommer inte ihg exakt vad dom heter men gra solid "klump" p toppen. Men i frhllande med varandra? Det ndras ju hela tiden beroende p hur du flyger

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

Standard

Det r nog spironet du har d. Men dom gra har jag fr mig kommer med en annan anslutning. Fatshark ska ha svart klump om det inte har blivit ngra ndringar. Eller har du adaptrar mellan antenn och vtx/vrx?

Det r drfr antenner med cirkulr polarisation har blivit s populra. Dom funkar bra ven nr det lutar och svnger.

Standard

r dom gr s r det sma anslutning kolla d kontakterna matchar du ska ha pinne p ena och hl p andra.. En kompis krde med tv honor och hade jtte problem

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skywalker 1900
    Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Standard

Bttre sent svar n inget.. Kr med dessa antenner: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...t_antenna.html och det r rtt s som dom sitter. Fr bara strningar nr jag kr fullgas framt alt svnger. Men det kan allts vara antennerna som r problemet? Kpte ju dom dyrare fr att slippa massa problem med just snt hr..

Liknande mnen

1. Uppgraderat kameran ;-)
    Av bogieboy i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 19
    Senaste inlgg: 2012-11-19, 18:54
  2. FPV sndaren nra GoPro-kameran
    Av HenrikGG i forum FPV Allmnt
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2012-08-26, 21:43
  3. Slippa FPV-inlgg?
    Av jocke1963 i forum FPV Allmnt
    Svar: 2