Reklam

 
Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2789101112
Resultat 221 till 224 av 224

Ämne: Scratchbygge Klemm 35 från Krick

  1. #221

    Standard

    Tack tack. Jag det var skönt att få det gjort. Nu håller dom små skadorna på att vara åtgärdade och jag har försökt styva upp landstället en aning. Få se om det räcker. I annat fall får jag göra om det lite mera rejält. Men det som fungerar bra är själva fjädringen i teleskopbenen.

    Det är svaga vindar även idag så det kanske blir en vända till fältet.

    /Mats

  2. #222

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Grattis till provflygningen!

    Hoppas du får ordning på landstället!

  3. #223

    Standard

    Tack tack.

    Jo jag tror att det ska fungera med landningsstället nu. Det var nog det mossiga gräset mer än landningstället som gjorde att det gick tungt. Jag försökte smyga upp den lite snyggt och skalalikt men drar man på lite mer bestämt går det bättre.

    /Mats

  4. #224

    Standard

    Nu har jag flugit lite mer med modellen och jag är väl inte riktigt nöjd med flygegenskaperna. Den är lite lynnig och överreagerar på höjdrodret i lägre hastigheter. Jag har försökt åtgärda det genom att flytta fram tyngdpunkten och lite bättre har det väl blivit. Men nu är nog TP lite för långt fram. Den känns framtung just då den ska lyfta och vill gå lite på näsan första metrarna i luften. Utöver detta så har den tydliga klipptendenser och vill till och från dippa ena vingen och den känns lite vinglig och lynnig då man ska landa. Har man för hög fart vill den gärna studsa lite okontrollerat så att den viker sig och dimper ner på vingen. Har redan fått laga infästningen av ena vingen en gång. Det stora misstaget var nog att inte bygga in någon skränkning i vingen. Det var inte någon på ritningen och jag gjorde efter den. Tyvärr. Större delen av vingen är plankad så det finns ingen chans att vrida till den heller.

    Trots att den är som den är vid landning flyger den fint när den väl är i luften och med lite fart. Den kräver sidroder i svängarna för att flyga bra och även en del motskev när den väl har lagt sig i bankning. På så sätt är den rolig att flyga och man får vara aktiv med spakarna.

    Jag kanske får bygga nya skränkta vingar till vintern. Om den fortfarande är hel vill säga.

    /Mats

Liknande ämnen

  1. SK 25 Bucker Bestmann 1/5 Krick
    Av genland i forum Byggdagboken
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 21:18
  2. Scratchbygge Klemm 35 från Krick
    Av senmathal i forum Byggdagboken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 01:45
  3. Enkelt scratchbygge av enkla material.
    Av Danka i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 10:20
  4. Klemm 35
    Av Örjan i forum Skalamodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 14:07
  5. Klemm 25
    Av Niklas i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •