Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 224

Ämne: Scratchbygge Klemm 35 från Krick

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Scratchbygge Klemm 35 från Krick

    Jag tänkte för första gången försöka lägga upp en byggtråd för att se om det hjälper att hålla inspirationen uppe. Bygget är ett ritningsbygge av en Klemm 35, en modell som jag haft ögonen på en längre tid. Tanken är väl att färgsätta den som flygvapnets SK 15.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SEBPT.jpg 
Visningar:	822 
Storlek:	154,9 KB 
Id:	39925


    Ritningen hittade jag efter tips här hos Drexler Modellbau och är det som finns kvar av en modell som Krick tidigare tillverkat. Ritningen ser ut att vara av bästa kvalitet men däremot är bygginstruktionen på Tyska vilket inte hjälper mig det minsta. Men det är ju inte instruktionens fel. Jag testade att skanna in det och köra den i ett online OCR programm och sedan i Google translate men det blev inte mycket bättre, i sort sett oläsbart.

    Men med goda råd härifrån ska det säkert gå bra. Hittils har jag skurit ut spryglarna till vingen och sågat ut några delar i Plywood. För att föra över ritningen till Plywood och balsa använder jag strykjärnsmetoden. Det blir fantastiskt bra bara man ser till att strykjärnet får kontakt överallt på träet. Linjerna blir i stort sett lika skarpa och bra som på ritningen.

    Har tänkt att försöka lägga upp lite bilder efter hand men två paket med spryglar är ju inte så mycket att visa upp. Nu måste jag beställa furulister till vingarna innan jag kommer vidare. Det kommer nog inte att gå så snabbt med bygget.

    /Mats
    Senast redigerat av senmathal den 2015-06-25 klockan 05:28. Anledning: stavfel

Liknande ämnen

  1. SK 25 Bucker Bestmann 1/5 Krick
    Av genland i forum Byggdagboken
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 20:18
  2. Scratchbygge Klemm 35 från Krick
    Av senmathal i forum Byggdagboken
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 00:45
  3. Enkelt scratchbygge av enkla material.
    Av Danka i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 09:20
  4. Klemm 35
    Av Örjan i forum Skalamodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 13:07
  5. Klemm 25
    Av Niklas i forum Elmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •