Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Myrornas krig i fatsharks?

  1. #1

    Standard Myrornas krig i fatsharks?

    Hallå vänner!

    Fick hem mina spironet antenner imorse så jag satte på skew på mottagare och clover på sändare och koppla på ström till sändare och brillorna men allt som syns är är ett vitt brus vilken kanal jag väljer. Jag änvänder 100mw 5.8ghz fatshark sändare och RCV992 med inbyggd 5.8 modul. Kameran är en hero 3 black med en video out kabel köpt på nghobbies. har testat att uppdatera kameran men detta gav inget resultat.

  2. #2

    Standard

    Kan det va så att du har fått fel så du har rp-sma på antenna eller sändare och vanlig sma på den andra?

  3. #3

    Standard

    Har du möjlighet att testa med en annan kamera?

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Kan det va så att du har fått fel så du har rp-sma på antenna eller sändare och vanlig sma på den andra?
    Precis, gjorde nästan den tabben själv när jag skulle köpa. Andra felkällan kan vara ikke kompitabla kanaler / felkatig kamera / mottagare etc. eller att switchen på fatsharken inte är ställd på interna mottagaren utan vanliga RCA ingången.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Kan det va så att du har fått fel så du har rp-sma på antenna eller sändare och vanlig sma på den andra?
    Nope, har dem svarta från hobbyking med pinne i mitten och det är dem som passar på mina grejor

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Har du möjlighet att testa med en annan kamera?
    Tyvärr inte, det kan vara fel på video out kabel kabeln iförsej så det är en bra ide

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Precis, gjorde nästan den tabben själv när jag skulle köpa. Andra felkällan kan vara ikke kompitabla kanaler / felkatig kamera / mottagare etc. eller att switchen på fatsharken inte är ställd på interna mottagaren utan vanliga RCA ingången.
    Ok, så jag inte velar runt med fel ingång ska den stå på norm, av out eller av in? har försökt ställa in dem olika kanalerna men det syns ingen förändring i bruset, ska försöka få upp några bilder på setupen av switchar, kanaler och dylikt

  8. #8

    Standard

    Ska eventuellt bort och flyga en sväng senare idag, har du inte fått ordning på prylarna kanske vi kan mötas upp så kan jag kika på det.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fpvlabbet Visa inlägg
    Ok, så jag inte velar runt med fel ingång ska den stå på norm, av out eller av in? har försökt ställa in dem olika kanalerna men det syns ingen förändring i bruset, ska försöka få upp några bilder på setupen av switchar, kanaler och dylikt
    Vet inte hur det ser ut på dina brillor men på mina är det bara en switch som byter mellan videoingången och interna mottagaren.

  10. #10

    Standard

    Du har inte någon bild på hur du kopplat allt ?

  11. #11

    Standard

    Vi kunde testat allt men inget hade hjälpt. timtimtim kopplade in sin grounstation i mina brillor och visst fick vi bild men inget via trådlöst. Tim tog med sej dem hem och skulle kolla på dem. han öppnade upp dem och det som jag trodde var en 5.8ghz visade sej vara en 2.4ghz

    Men jaja, ny modul beställd från rmrc så om det är nån som söker en 2.4 modul för rcv 922 så kan ni skicka ett pm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •