Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Dji Naza problem (atti)med Graupner MX20

  1. #1
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard Dji Naza problem (atti)med Graupner MX20

    Bytte radiosystem och då börja Atti läget att strula, är det nått jag inte har tänkt på? Har ju funkat klockrent innan jag bytte radio.

    Har kalibrerat utslagen i assistenten och även kaliberat i sändaren. Nazan är tejpad sen tidigare så inga solljusfenomen.

    Kanske nån som känner igen problemet?


    //Matte

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    999
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    På vilket sätt strular det ? jag kör MX 20 och har inte haft problem
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Den håller inte höjden i atti-läget, möjligen under första minuten någorlunda men inte som förr.

    Måste man justera nått i sändarens gas inställning, jag har ju gasen med fjäder i mitten.

    //Matte

  4. #4

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    vet att en del ändrar på trottlekurvan för att få det bra , har själv inte behövt röra sådant
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    999
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Den håller inte höjden i atti-läget, möjligen under första minuten någorlunda men inte som förr.

    Måste man justera nått i sändarens gas inställning, jag har ju gasen med fjäder i mitten.

    //Matte
    Jag har ingen fjäder på gasen och jag har planat gaskurvan något i mitten för att få den mindre känslig i mitten och därmed hålla sig på grönt några snäpp upp och ner
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ok, jag ska se över gasen lite. Vill gärna behålla fjädern och mittläget då jag tycker det är bekvämt på min mk.

    Men om man vill ändra gaskurvan så måste man väl byta till ett heliläge eller?

    //Matte

  7. #7

    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det bror helt på vad radion klarar vilket jag inte har en aning om med din. men heliläge är inte så dumt tycker jag.
    då har man i princip en färdigmixad flightmode switch ( gyrogain) sen är det bara att se till att få bort mixen på trottle och pitch
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Får du grön pil på throttle i Naza assistant när radion står på halvgas?
    En annan anledning kan vara att du har för klen lyftkraft.
    Har du bytt till andra propellrar?
    Ditt batteri kanske har gått trött?
    Ingen voltage protection som spökar?

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    999
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Ok, jag ska se över gasen lite. Vill gärna behålla fjädern och mittläget då jag tycker det är bekvämt på min mk.

    Men om man vill ändra gaskurvan så måste man väl byta till ett heliläge eller?

    //Matte
    Nej det finns en funktion som heter throttlecurve eller något ditåt även i flygläget , bläddra i menyn , kan kolla närmre när jag kommer hem
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tack, ska kolla igenom menyn.

    //Matte

  11. #11
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    PÖ: Har nya accar , ingen volt protection.

    Exakt samma maskin som funkat kalas tills jag bytte sändare. Men jag ska kolla i assistenten huruvida den håller sig inom området i atti.

    //Matte

  12. #12
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    999
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Tack, ska kolla igenom menyn.

    //Matte
    kollat nu och "channel 1 curve" heter menyn och finns både i Flyg och heliläge
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  13. #13
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    Provsystemutveckling Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Tack Stiffe! Ska kolla upp den menyn

    //Matte

Liknande ämnen

  1. Problem med atti hold och gps på apm
    Av Data Dan i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-02, 15:55
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 22:16
  3. Mystiskt DJI NAZA problem, slutade med krachad Y6 och trasig gimbal! :(
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 22:18
  4. Esc timing för Naza? Throttle lagg i Atti-mode.
    Av akromatic i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-07-17, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •