Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Väldigt mörk GoPro 3 live ut?

  1. #1

    Standard Väldigt mörk GoPro 3 live ut?

    Precis kopplat in en camera switch från rmrc som jag kan växla mellan fpv och gopro kamerorna.. Men GoPro kameran blir vääääldigt mörk när man kör den ut till mina fatsharks base rvc922 brillor.. Ni som flyger fpv med gopro som fpvkamera, är det alltid så pass mörkt?

    Eller kan man göra någon inställning för live u? har dock ej hittat något..

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av slaffe Visa inlägg
    Precis kopplat in en camera switch från rmrc som jag kan växla mellan fpv och gopro kamerorna.. Men GoPro kameran blir vääääldigt mörk när man kör den ut till mina fatsharks base rvc922 brillor.. Ni som flyger fpv med gopro som fpvkamera, är det alltid så pass mörkt?

    Eller kan man göra någon inställning för live u? har dock ej hittat något..
    Det finns en liten knapp ovanpå brillorna, testa att klicka den åt höger (tror jag, kan vara åt vänster) så borde det bli lite ljusare

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fpvlabbet Visa inlägg
    Det finns en liten knapp ovanpå brillorna, testa att klicka den åt höger (tror jag, kan vara åt vänster) så borde det bli lite ljusare
    Har redan testat att justera ljusstyrkan men det är minimal skillnad på GoPron, men en väldans skillnad på min vanliga FPVkamera :S

  4. #4

    Standard

    Kanske är bäst att du kör fpv genom den andra kameran och låter gopron sköta sitt. det blir kanske bättre då jag hört att gopro har en egenskap att låsa sej under flygning?

  5. #5

    Standard

    jag skulle aldrig använda GoPro för FPV-bild. Mörk bild, hängningar, frysningar och annat skit - dessutom försvinner bilden tvärt vid batteritorsk.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    jag skulle aldrig använda GoPro för FPV-bild. Mörk bild, hängningar, frysningar och annat skit - dessutom försvinner bilden tvärt vid batteritorsk.
    Sanna ord

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    jag skulle aldrig använda GoPro för FPV-bild. Mörk bild, hängningar, frysningar och annat skit - dessutom försvinner bilden tvärt vid batteritorsk.
    Jag använder den inte till FPV, jag har bara kopplat in den tills vidare för att testa hur det var att flyga genom den, där av kameraväxlaren För att enkelt kunna byta mellan 2 kameror, inväntar en ny fpv kamera.

  8. #8

    Standard

    Bra där - jag har 3st olika FPV-kameror och de är bra vid olika tillfällen.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Liknande ämnen

  1. Väldigt mörk bild, fatshark predator v2.
    Av chulie i forum FPV Kameror
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 09:22
  2. batteritid gopro live feed on
    Av kamelkungen i forum FPV Kameror
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 00:19
  3. Audio när man kör Live Out med GoPro HD Hero?
    Av Ålänning i forum FPV Kameror
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 23:06
  4. Besök hos Tomte en mörk vinterkväll
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 17:13
  5. Nattflyg - en mörk film...
    Av Thomas i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 11:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •