Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Kunde inte hålla mej!!!! Beställde en...

  1. #1

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard Kunde inte hålla mej!!!! Beställde en...

    Taft viper edf från Rockys RC hobby i Hongkong nu ikväll,samt två st 6s 5000mah Vortex lipoaccar,blir lång väntetid dessa ca 15-20 dagarnas leveranstid.Den verkar ju helt grym denna Edf.....ojoj vad här skall flygas!!!! Någon fler som flyger den i edf utförande?? Såg ju tråden om turbinmontaget....kanske man e v skall ge sig in i getträsket?????money money money......
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kärran flyger sjukt bra! Vet inget om originalsetupen men undrar du om turbin så är det bara att fråga på
    Superhero

  3. #3

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Kärran flyger sjukt bra! Vet inget om originalsetupen men undrar du om turbin så är det bara att fråga på
    Låter bra det Henke,har följt din tråd med stort intresse!! Å gisses så du flyger den..... Jo den flyger enormt fint med orginalsetupen.såg den flygas på dragsängarna förra veckan då jag var där,fick den där vill ha känslan direkt!!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lennart wiklund Visa inlägg
    Taft viper edf från Rockys RC hobby i Hongkong nu ikväll,samt två st 6s 5000mah Vortex lipoaccar,......
    Länk?
    Vad bidde priset, ink frakt?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej!
    Kärran från Rocky RC hobby finns på Ebay.
    http://www.ebay.com/itm/TaftHobby-90...item20cf8b2eed
    Bara att handla.

    Mvh
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  6. #6

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Nu slutade allt för mej på 4650. Skulle jag handlat här så kostar maskinen 3950krsamt accarna lite väl 1000kr/st!!
    Vortex accarna 6s 5000mah 50c Max 100c slutade 2st på1147 även dessa på ebay,då fraktfrittpå dessa. Dock så gjorde jag bort mej vid första beställningen....beställde den som var utan fläkt och fartreglage,mailade Rocky Law som svarade direkt!!han skickade då en ny paypal order på 60 Usd. Vet ej om detta vart ev lite dyrare,verkar som paypal tar ut en avgift??någon som vet nåt om detta?? För summan blir jämt högre mot för vad valutaomvandlaren säger.hur som helst,jag tjänar ju minst en acc på att beställa utomlands.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lennart wiklund Visa inlägg
    Nu slutade allt för mej på 4650. Skulle jag handlat här så kostar maskinen 3950krsamt accarna lite väl 1000kr/st!!
    Vortex accarna 6s 5000mah 50c Max 100c slutade 2st på1147 även dessa på ebay,då fraktfrittpå dessa. Dock så gjorde jag bort mej vid första beställningen....beställde den som var utan fläkt och fartreglage,mailade Rocky Law som svarade direkt!!han skickade då en ny paypal order på 60 Usd. Vet ej om detta vart ev lite dyrare,verkar som paypal tar ut en avgift??någon som vet nåt om detta?? För summan blir jämt högre mot för vad valutaomvandlaren säger.hur som helst,jag tjänar ju minst en acc på att beställa utomlands.
    Hur kan du tjäna på att handla? Sen är det väl risk för tull och moms med..

  8. #8

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Har jämt klarat mej från tull och moms.återstår att se denna gång hur det blir....går det bra så har jag ju tjänat ca 1450kr
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  9. #9

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Å tjäna på att handla??ja det har du ju iof rätt i!! Hade jag inte handlat så hade jag ju tjänat 4650kr,men detta var ju inte detta som var vitsen....
    Meningen är ju att få hem maskinen till ett bättre pris
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  10. #10

    Standard

    PayPal och alla andra liknande företag lägger procent eller avgift på transaktioner. Vanliga Svenska banker ger dig en småusel växlingskurs istället för att ta ut en avgift när du gör utlandöverföringar. Tja, de ska ju leva också..
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  11. #11

    Standard

    HermanKartong bjuder på PPavgiften! Lyckat köp Lennart!!
    /m

  12. #12
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lennart wiklund Visa inlägg
    Å tjäna på att handla??ja det har du ju iof rätt i!! Hade jag inte handlat så hade jag ju tjänat 4650kr,men detta var ju inte detta som var vitsen....
    Mja, det han menar är att du tjänar inte på att handla utan man kan spara på att handla på rätt ställe, tjäna gör man ju på jobbet
    Superhero

  13. #13

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Så har avin från posten kommit,maskinen ligger på Icabutiken!! Åkte på tull,importavgift och moms!!! Fasiken skulle ha handlat i Sverige kanske?? Jag som skulle tjäna 1450kr ca på att handla utomlands!!
    Nu vart det bara 1229kr billigare,åkte på hela 221kr i avgift!! Du hade rätt Danneman!!!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  14. #14

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    8
    Jobb
    Nej har inte tid att jobba
    Klubb
    Klubblös

    Standard

    Sedan när vi crashat kan vi köpa reservdelar av ML Hobby Sverige

  15. #15

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Givetvis blir det så,meeeeen då törs man nog inte tala om att man kineshandlat
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

  16. #16
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lennart wiklund Visa inlägg
    Givetvis blir det så,meeeeen då törs man nog inte tala om att man kineshandlat
    Sen kan man ju fundera åt andra hållet hur många Viperjets som sålts om jag inte gjort en video som visar att den verkligen flyger bra.
    Superhero

  17. #17

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    274
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Där slog du in en femetta! Sant så sant
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Liknande ämnen

  1. THULIN A- Kunde inte hålla mej längre...
    Av genland i forum Byggdagboken
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2014-08-13, 20:14
  2. Kunde inte låta bli...
    Av kronblom i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 18:59
  3. Hålla koll på ett MC batteri?
    Av bogieboy i forum Batterier och Laddare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 19:57
  4. Detta kunde gått illa!
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 22:02
  5. Ibland bör man hålla sig för skratt...
    Av AM i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 09:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •