Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köp av Hubsan X4 H107C

  1. #1
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard Köp av Hubsan X4 H107C

    Hej

    Jag ska snart köpa en Hubsan X4 H107C, där C.et är den version med inbyggd microkamera och jag tittar på olika sajter, HobbyKing har ingen Hubsan, www.helipal.com säljer nog Hubsan men är www.helipal.com ett bra företag? Jag ska isåfall köpa från ett EU-land för då slipper jag ju tullen enligt upplysningar från www.tullverket.se

    Jag har även tittat på www.ebay.co.uk och www.ebay.de efter X4:an och hittade denna i MODE 2 MED silver och röd kropp för 49,99 GBP = approx 535,19 SEK, dessutom free P&P.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Hubsan-X4-H107C-4CH-Video-Camera-Quadcopter-2-4G-RTF-Red-Silver-Mode2-DE-Ship-/380801281176?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&ha sh=item58a9866c98
    .

    www.reservdelsrc.com har ingen Hubsan men däremot säljer dom Nine Eagle Galaxy Visitor för 1500:- och denna funderar jag också på.

    När man ska köpa RC prylar från andra länder vilket land bör jag köpa från, Tyskland har jag hört gör mycket bra grejer men hur är det med England?
    Mathias, simulatortränad.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Handlar du ifrån EU-länder så betalar du normalt momsen i det land du handlar ifrån och då tillkommer ingen moms i Sverige. Kolla vad grejorna kostar inkl frakt - sen spelar det nog ingen roll om du handlar ifrån t ex England, Tyskland eller Österrike. Nu är ju detta en liten och rätt billig pryl så det kanske inte spelar så stor roll varifrån du handlar den. Kolla också så att du får med sändaren för den säljs också i utföranden utan sändare.
    Men den går ju att köpa rätt billigt även i Sverige - http://www.hobbyequipment.se/modelle...nclcamera.html
    Klarar du dig utan kameran så kan du köpa den för 399 kr ifrån samma ställe. Och kameran är ju ingen högkvalitets-kamera direkt så frågan är vad du skall med den till...
    Roger

  3. #3
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Handlar du ifrån EU-länder så betalar du normalt momsen i det land du handlar ifrån och då tillkommer ingen moms i Sverige. Kolla vad grejorna kostar inkl frakt - sen spelar det nog ingen roll om du handlar ifrån t ex England, Tyskland eller Österrike. Nu är ju detta en liten och rätt billig pryl så det kanske inte spelar så stor roll varifrån du handlar den. Kolla också så att du får med sändaren för den säljs också i utföranden utan sändare.
    Men den går ju att köpa rätt billigt även i Sverige - http://www.hobbyequipment.se/modelle...nclcamera.html
    Klarar du dig utan kameran så kan du köpa den för 399 kr ifrån samma ställe. Och kameran är ju ingen högkvalitets-kamera direkt så frågan är vad du skall med den till...
    Roger

    Tja, den har ju ingen skitkamera 640X480 ppi räcker ju ett tag till att börja med sen kan jag ju alltid byta upp mig ju.
    Mathias, simulatortränad.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ja, är du bara medveten om den låga filmkvalitéten så är det väl bara att handla. Sen är väl en såpass liten multirotorkärra inte främst tänkt som "filmkärra" utan snarare som en liten bus-kärra.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Jag har köpt tre. En kompis fem och en annan en. Allihop på www.banggood.com och det har inte tagits ut några avgifter alls. Banggood leverar dessutom fraktfritt.

    Men se för 17 till att du köper versionen med throttlen till vänster!
    GAUI 500X Quadrocopter, DJI Naza V2, Futaba T8J radio, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal, Zenmuse H3 3D upgrade (TPPacks.com), DJI iOSD mini, GoPro Hero 3+, Flytrex Flight Recorder, ImmersionRC transmitter/receiver, 7" monitor ☺

  6. #6
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Eller om du vill köpa den i Sverige med garanti och fri frakt
    http://www.komplett.se/hubsan-quadco...mkamera/798232
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  7. #7
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Eller om du vill köpa den i Sverige med garanti och fri frakt
    http://www.komplett.se/hubsan-quadco...mkamera/798232
    Men jag vill ha den uppgraderade versionen med 2MP microkameran, den finns vad jag vet inte i Sverige.
    Mathias, simulatortränad.

  8. #8
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MathiasT Visa inlägg
    Jag har köpt tre. En kompis fem och en annan en. Allihop på www.banggood.com och det har inte tagits ut några avgifter alls. Banggood leverar dessutom fraktfritt.

    Men se för 17 till att du köper versionen med throttlen till vänster!
    Du menar den sändaren med Mode 2, jo det ska vi kolla upp också.
    Mathias, simulatortränad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •