Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Precedent T180 info

  1. #21

    Standard

    OK. Anledningen till att jag frågade är att det blir ett rejält oljebad där.

  2. #22

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Oljebad var då?

  3. #23

    Standard

    I pipan. Eftersom den där brickan täcker för allt utom det lilla hålet i mitten så följer inte all olja med bränslet utan det stannar innanför brickan. rann nog ut 1,5 matskedar när jag delade pipa.

  4. #24
    Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 393
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Borra ett litet hål i underkanten på den runda brickan (1 mm räcker) så letar sig oljan ut till dämparens bakre del och utblåset utan problem.

    Hitta rätt med
    GPS-fältlistan
    , http://www.freewebs.com/propellerhead/index_gps.htm

  5. #25

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    ...Gör det något???

  6. #26

    Standard

    Det vet inte jag. Gillade bara inte att halva pipan var full av olja. Och rent spontant känns det som att den där brickan stryper tillräckligt även med ett extra hål i storleksordningen 1mm.

    Den verkar inte riktigt orka med 11*7, ska prova 11*6 imorgon. Lite tjurig att få igång men nu går den iaf.

  7. #27

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    1 277
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hi!
    En 11x7 är för stor snurra för en .40 motor,bättre då med en 11x6 eller 12x4 APC ,Graupner "Sonic" eller RAM. Undvik MA som pesten!

  8. #28

    Standard

    Har MA propellrar hemma så det får så lov att fungera. Har 8mil enkel till hobbyaffärn och jag kostar inte på en frakt bara för en propeller. Min andra Trainer flög jättefint med MA propeller iaf.
    Lyckades iaf med konstsycket att värma tillbaka gammal klädsel.

  9. #29

    Standard

    Motorn inställd och går bra. Radion är som den ska. Flygklart.

    Däremot vill som aldrig vädret inställa sig för tjänstgöring.
    Tänkte flyga den på träffen som var i helgen men då verkade radion jävlas så det blev bara lyssna till turbinsång.

  10. #30

    Standard

    Daga att börja med denna igen nu när våren kommer.

    Motorn gick jättefint förra hösten men den är svår att få igång.

    Hur gör ni vid uppstart?

  11. #31

    Standard

    Jag flög den själv igår. Inte direkt lyckad landning men den överlevde. Hade dock massor av strul innan jag äntligen fick den i luften sent igårkväl så efter en Touch & Go och en landning så sa nerverna stopp

  12. #32
    Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 393
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Grattis till luftdopet!

    Hitta rätt med
    GPS-fältlistan
    , http://www.freewebs.com/propellerhead/index_gps.htm

  13. #33

  14. #34

    Standard

    Flög den igår igen.
    Den hänger lite med stjärten i starten men det finns tillräckligt med kraft från MDS40 med MA propeller .

    En vanlig sak som någon på varje rcflygforum verkar störa sig på är adverse yaw, min har inga sånna tendenser alls, jag flyttade om länkaget lite till skeven när jag monterade servot så det går hur fint som helst.

    Hur ska hjulen vara vinklade på landstället?

    Med lite tur blir det mer flygning ikväll.

  15. #35
    Michaels avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    1 393
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pumpe Visa inlägg
    Flög den igår igen.
    Hur ska hjulen vara vinklade på landstället?
    Ett kärt diskussionsämne... ;-)
    Ställl hjulen rakt utan vare sig toe-in eller toe-out.
    T-180:an är hur snäll som helst i starten och det finns ingen anledning att mickla med hjulvinklar

    Skevroderbromsen eller "adverse yaw" som det brukar benämnas på engelska är bara ett problem för dem som har problem med att hantera sidrodret korrekt i koordinerade svängar.

    Hitta rätt med
    GPS-fältlistan
    , http://www.freewebs.com/propellerhead/index_gps.htm

  16. #36

    Standard

    Ska göra ett försök att rikta ställen.
    Den må vara snäll i starten men den blir nervös iaf vid landning, vi flyger på asfaltsbana så det greppar bra.

  17. #37

    Standard

    Efter lite en massa snurrande på propellern igår för att få igång den så flög jag den helt själv.

    Jag har fortfarande inte kommit underfund med hur man ska få ner farten för att göra snygga landningar.

    Behöver inte gasa mycket iaf den håller sig i luften lätt på 1/3gas. Borde gå att flyga minst en kvart på en tank.

  18. #38

  19. #39

    Standard

    Panik i lägret.
    Skevservot håller på att ge upp. Fungerade på PreFlight Check men ganska snart efter start så började det kärva.
    Så nu blir det till att installera två separata servon i vingen.
    Tror ni att den blir livsfarlig om man lägger in flaperons?
    Hade så väldigt gärna haft klaff på den.

    Med lite tur går det att trixa in ny servokabel genom vingen. Vill verkligen inte sprätta klädseln på den för då blir den stående på backen länge. Måste ha den i luften igen innan det blir riktigt grinigt höstväder

  20. #40

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2393.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	47500Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2389.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	41,6 KB 
Id:	47499Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2390.jpg 
Visningar:	39 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	47501Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2391.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	53,3 KB 
Id:	47502Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2392.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	57,9 KB 
Id:	47503'
    Trångt att få in kabel här men jag känner mig tvungen. Stötstängerna får väldigt skarpa vinklar närmast servot, där det har börjat kärva så servot håller på att ge upp.

    Någon med byggsats som har lust att lägga en sprygel i scannern för ett framtida vingbygge med klaff?

Liknande ämnen

  1. Jaha, och sen? Livet efter Precedent Electra fly?
    Av Johan Nilsson i forum Segel och Hang
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 15:00
  2. Umeå RC INFO !
    Av Umeå RC i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 21:05
  3. Viktig info
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:37
  4. SLEC ska börja göra precedent kärror igen
    Av Mats J i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 16:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •