Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: GPS till KK2?

  1. #1

    Standard GPS till KK2?

    Tja!

    Har några KK2 V1.6 och undrar om det går att ansluta GPS till denna på nåt vis?

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Mig veterligen nej


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #3

    Standard

    Inte på kk2 men vi får väl hoppas på något nytt i kk3...

  4. #4

    Standard

    Så det finns inget typ "piggy back" system så som tex gyron modell Fyitech 21 (tror det var en sån jag hade) kan fungera, alltså att en modul ansluts mellan mottagare och KK2 som styr allt på rätt utgående från GPS-koordinaterna? Ungefär som att man med sändaren spakar lite och mottagaren ger dessa signaler till KK2an, så ger denna "GPS-modul" liknande signaler till KK2an.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Så det finns inget typ "piggy back" system så som tex gyron modell Fyitech 21 (tror det var en sån jag hade) kan fungera, alltså att en modul ansluts mellan mottagare och KK2 som styr allt på rätt utgående från GPS-koordinaterna? Ungefär som att man med sändaren spakar lite och mottagaren ger dessa signaler till KK2an, så ger denna "GPS-modul" liknande signaler till KK2an.
    Detta låter ju helt genialt! Undrar om denna manick finns att få tag i längre?? isåfall var? Tycker det är en briljant ide om det nu funkar.

  6. #6

    Standard

    Det var en flygare här som sa att det lär ska finnas nåt som han läste om, men mycket mer har jag inte kunnat få reda på. Det var nån annan tillverkare och som nån haft i ett bygge med KK2. Tänkte om nån här visste nåt mer. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Det var en flygare här som sa att det lär ska finnas nåt som han läste om, men mycket mer har jag inte kunnat få reda på. Det var nån annan tillverkare och som nån haft i ett bygge med KK2. Tänkte om nån här visste nåt mer. =)
    Ja, om någon här vet mer om denna manick eller nåt liknande så hör av dej!! Detta är ju en fullständigt brilljant ide!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •