Reklam

 
Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 258

Ämne: Pajala rc killar och gubbar

  1. #41
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Ingen annan filmar sina flyg i denna byhåla. Vi kör med en nybörjar hovrings video. Ganska kallt att byta lipo men sändarpåse med värme gör gött. Ljusare blir det inte här uppe solen är i ide tillsammans med björnen.

    Senast redigerat av administrator den 2013-12-09 klockan 07:25.

  2. #42

    Standard

    Ha, ha! Förstod piken fastän den var grov!

    Är ledig nästa vecka, ska se om jag inte kan få upp Icon A5:an i luften, den verkar behöva dammas av!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  3. #43
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Bra medeashusse. Har väntat att du kört färdigt. Kanske har älven fryst så man kan flyga säkert där. Skotrarna har redan varit på älven och de flöt fint. Lite vatten här och där, bara att ge gärnet. Tråkigt om 600 går i och hörs plopp Själv tänkte jag vara på söndag och testa älven. Med rc helisar.

  4. #44

    Standard

    Ok, jag får se om jag hunnit vakna innan solen gått ner på Söndag!

    Det här med mörkerflyg känns mer och mer aktuellt...

    Vi får ruska tag i Kenneth så kanske vi kan få till en liten midvintermeeting, med varm cholkad och limpmackor med saltkött! Tror att de flesta av mina vrak ska vara hyfsat flygskick.

    Väska med värme vore fint, och en skoter så vi kan hämta flygisarna om de landar på de öpnna delarn på älven. Säker -24 C den dag vi beestämmer..

    Låter dig och Kenneth att filma mig, Ehhhh kanske bäst att jag tar hand om redigeringen... He, he..
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-12-06 klockan 05:36.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  5. #45

    Standard

    -30 grader, jag bangade ur... Var du o flög?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #46

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Finsk väderprognos

    +15°C
    Varmare än så här blir det inte i Finland, så vi börjar här; spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Finnarna solar.
    +10°C
    Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Finnarna planterar blommor i trädgården.
    +5°C
    Italienska bilar vägrar att starta. Finnarna cruisar i cab.
    0°C
    Destillerat vatten fryser. Vattnet i finlands sjöar, älvar och åar blir lite tjockare.
    -5°C
    I Kalifornien håller folk på att förfrysa. Finnarna har årets sista grillparty före vintern.
    -10°C
    Engelsmännen sätter på värmen i sina hus. Finnarna tar på sig en långärmad tröja.
    -20°C
    Australierna flyr från Thailand. Finnarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.
    -30°C
    I Grekland dör folk av kyla och försvinner från jordens yta. Finnarna börjar torka tvätt inomhus.
    -40°C
    I Paris spricker hus sönder av kylan. Finnarna köar vid korvkiosken.
    -50°C
    Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. Finska armen flyttar vinterns överlevnadskurs till senare i väntan på riktigt vinterväder.
    -60°C
    Jultomten Korvatunturi förfryser. Finnarna hyr video och stannar inne.
    -70°C
    Den falska jultomten flyttar söderut. Finnarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Koskenkorva utomhus. Finska armén drar ut på vinterns överlevnadskurs.
    -183°C
    Mikroberna i maten överlever inte. De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
    -273°C
    ALL atombaserad rörelse avstannar. Finnarna börjar säga till varandra "Perkele, vad kallt det känns ute i dag".
    -300°C
    Helvetet fryser till is. Finland vinner Melodifestivalen.
    Lordi - Helvetet tinar!
    Retroholic!

  7. #47

    Standard

    Exakt, precis alldeles därför jag frågade om just federal338 hade varit o flugit.....

    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-12-08 klockan 15:35.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  8. #48
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Tänkte testa och flyga i -34 men är lite trött efter vakt jobb. Sov till 12. Händelse rik kväll med rolig fight med fulla idioter. Skönt ibland och vara kung i baren.

  9. #49

    Standard

    He, he! Ok, jag är ledig fram till Torsdag eftermiddag, den flygningen vill jag inte missa!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #50

    Standard

    ..... kanske skulle göra ett litet materialtest med Elapor, det var ju länge sedan jag reparerade Easy Star:en!?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  11. #51

    Standard

    Det blev ett akut utrustningstest i frugans bil istället! (Ja, jag ställde om den till PB! )


    ( -44 grader i Vittangi idag, jag är glad att jag inte bor där!)
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-12-08 klockan 19:57.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  12. #52

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Temperaturen är väl inget problem här i söder - bara -7 när jag packade ut i bilen.
    Vek som man är så stoppade jag sändaren i "transmitterpåsen" och satte första batteriet i planet innan jag åkte till fältet.
    Problemet är ju snarare att vänta ut Sven som vält alla mekborden på fältet och hitta en glugg innan snö och ösregn satte in.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  13. #53
    338federals avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    127
    Jobb
    Affärsbiträde samt OV i Sverige och Finland
    Klubb
    kanske egen i byn snart

    Standard

    Blir kallare inatt. Kanske testar på lunchen imon och flyga en lipo. Om align 450 håller -35. Kanske är det piloten som fryser istället.

  14. #54

    Standard

    Har ställt motorvärmen på kl 11 och ska kolla spänningen i Lipona ikväll!
    Var ska du flyga, bakom Digitorum?

    Jadu Pgrts, har hört att Sven har levt om med er ordentligt! I det fallet är jag inte avundsjuk på er, ösregn blandat med snö är inget trevligt.
    När vi ändå pratar väder..
    Hade underkylt regn häromnatten när det var -15???
    Bröt nästan ihop för en stund sedan när jag var på macken. Det stod en kille o tankade iklädd t-shirt och toppluva. Jag har en del kvar innan jag är så härdad.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  15. #55

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    . Det stod en kille o tankade iklädd t-shirt och toppluva.
    Inget annat? - Måste ha varit Jarmo..............
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  16. #56

    Standard

    Tja, han hade jeans och tennisdojjor också, det var -32 och jag var klädd i dunjacka och ryssmössa!
    Yepp och du ska veta att det finns många av dom här, både till sättet och namnet.. Blev mobbad på jobbet förra veckan, när jag inte riktigt visste hur jag skulle knäppa på bastuaggregatet!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  17. #57

    Lundmarks avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    84
    Jobb
    Xylem Water Solutions AB
    Klubb
    Gällivare RC

    Standard

    Hos oss knäpper man igång bastuaggregatet med en stor famn björkved och en tändsticka! sen går man ut ur iglon och rastar isbjörnen!
    GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

  18. #58

    Standard

    He, he! Satt bara o väntade på den om isbjörnarna!
    Fick lära mig att en riktig karl reder sig med tändstickor och en kniv i alla situationer, för flera år sedan.
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-12-09 klockan 09:00.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  19. #59

    Lundmarks avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    84
    Jobb
    Xylem Water Solutions AB
    Klubb
    Gällivare RC

    Standard

    Hehe! ja det brukar vara stående frågor, igloo och isbjörnar.
    GÄLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

  20. #60

    Standard



    Nåväl, här kommer en liten film om de vetenskapliga testerna av rc-flyg i -32 grader som jag och 338Federal genomförde häromdagen.

    ######EDIT######

    Skaderapport:
    Helins motorn skar och ett av Lipona till planet vägrade svara på tilltal och ville inte ta emot laddning igen.

    Ett visst svinn får man räkna med!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2014-01-11 klockan 10:36.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Liknande ämnen

  1. Rc-flygare Pajala/Tornedalen!!?
    Av Medeashusse i forum Allmänt och Tips
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 12:06
  2. Inomhusflyg i Arboga med bla pylonflyg för riktiga killar......
    Av No4 i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 11:20
  3. Envisa Gubbar
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 19:27
  4. Gubbar me Cubar!
    Av ewalds i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 02:08
  5. Killar har väl inga prioriteringsproblem?
    Av hakank i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •