Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Hjälp med val av nybörjarplan.

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    2
    Jobb
    Student
    Klubb
    Nybörjare

    Standard Hjälp med val av nybörjarplan.

    Hej!

    Idag drog jag dram mitt gamla Kyosho nc 26170 piper J-3 cub för att för första gången sedan grabb flyga lite. Dessvärre hade jag lyckats misshandla det så hårt som barn att det inte ens lyfte utan gick en snabb död till mötes.

    Jag har dock kommit fram till att det är en hobby värd att ta upp igen, nu när jag blivit lite äldre och förnuftigare. Därför söker jag ett nytt nybörjarplan som går att flyga med i parker.

    Eftersom jag är en fattig student söker jag ett plan utan sändare (iom att det följde med 4-kanals med det gamla planet som fungerar som den ska). Jag kollade lite på hobbex och blev inte så värst klok på det, och undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med mitt sökande. Något plan med gott om billiga reservdelar kanske vore värt att satsa på?

    Tack på förhand Mvh Dan.

  2. #2
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    En Multiplex EasystarII eller någon kopia som t.ex. bixler eller "dynam ez hawk". Din gamlar radio är nog inte värd att behålla om det inte är en märkesradio.
    fredrik

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nya Bixler 2 tycker jag ser riktigt bra ut av det jag sett så det är nog ett bra alternativ. Sen är både originalet Easy Star och dess kopior (Bixler m fl) i rätt storlek för att fungera bra som nybörjarkärra och även som en kärra för avslappad flygning när man är mera erfaren. Tycker som Fredrik att du skall gå över till 2,4 GHz eftersom det är avsevärt okänsligare för störningar - både utifrån och elektriska störningar genererade i maskinen.