Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42

Ämne: FPV49 v3 - Cloudbusting!

  1. #21
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vad skiljer 2.5 och 2.6?

  2. #22

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    På 2.6 sitter kompasschippet i gpsmodulen vilket gör att det är lättare att isolera från magnetiska och elektromagnetiska störningar. I övrigt är de lika.
    På 2.5 kan man visserligen koppla ur kompasschippet och använda den nya gpsmodulen så skillnaden är minimal...

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    På min HKPilot stämde dom..
    Köpte en NEO-6M GPS och fick en trasig HKPilot på köpet här på forumet, där var GPSen felstiftad i färgerna på GPS-sidan. Den sitter färdigstiftad i den änden när man köper den.
    Foliebrott på HKPilot-kortet, fick laga folien för att kunna komma åt ISP-resetpinnen på ATmega2560.
    Folien saknades ca 0.5mm, något fel i etsningsprocessen alltså. Den var inte skadad, bara saknades.
    Innan jag hittade det...
    AutoMUX UART0 har lödpaddar på undersidan av kortet för att kunna byta mode. Default är det en svintunn folie som binder ihop paddarna, som man skär av innan man byglar om kortet. Ena folien var av här oxå. Misstänker fel i etsningsprocessen här oxå.

    Kvalitetskontrollen brister som vanligt, men det är billigt om man har tur att få ett fungerande exemplar hehe
    Fick pengarna tillbaka för det kortet så det var inget större missöde. Funderade om jag skulle köpa ett äkta istället men musen är ju så hal så jag råkade komma åt buy knappen.

  4. #24
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Scary cloudbusting....


    Idag blev det nästan en crap i brallan när videon dog för mig.. Ingen smart elektronik än som tar hem den om något händer.
    Blir fint med APM 2.5 på denna oxå.
    Måste få tummen ur och bygga ny klöverantenn... det duger inte med gamalt uträtat, kraschat skit..


  5. #25

    Flahultarns avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    489
    Jobb
    Månsysslare
    Klubb
    RFK Skilling

    Standard

    Häftigt med sol och skugga! På vilken höjd hade du molnbasen idag?

  6. #26

    Standard

    Har du ingen OSD ännu? jag har flera SimpleOSD liggandes.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #27

    Standard

    Hihi! Kul film. Tur i oturen. Hur länge räckte acken? Hur högt?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #28
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Flahultarn, har inte en susning. Gissar runt kilometern. Gick iofs rätt fort upp dit, tog knappt två minuter.. kanske 800-1000m eller så.

    Tack ålänning

    Har ingen OSD i vingen än. Har beställt en APM 2.5, gps och en minimOSD till som ska monteras, sen har jag koll på läget.
    Ska bara bestämma mig för vilken strömsensor jag ska ha... ev bygger jag en själv.
    Ska bli gött med en räknare som visar förbrukade mAh och spänning i glasögonen, då har man bra koll och slipper kanske såna häringa hjärtklappningar.

    Flygtiden beror ju sjukt mycket på hur hårt man gasar och i detta klippet var det fullt ös nästan hela tiden.
    Tror jag flög strax under 10min.

    Det skumma är att jag bara fick i 3510mAh i ett 5000 ack. Måste lastat det gamla acket för hårt.
    Brukar flyga ur det ca 4200mAh i Spectern utan problem.

    Nicke, har en sån jag oxå men väntar med montering till jag får hem grejjerna som ska sitta på sen.


    Vad har ni för erfarenheter av Zippy-ackarna? Själv har jag bara flugit blåa turnigy genom åren. Zippy är lite lättare med samma C och mAh såg jag.

  9. #29

    Standard

    Oops Härligt att se hur lugnt och metodiskt du hanterade incidenten!

    --
    S

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Scary cloudbusting....


    Idag blev det nästan en crap i brallan när videon dog för mig.. Ingen smart elektronik än som tar hem den om något händer.
    Blir fint med APM 2.5 på denna oxå.
    Måste få tummen ur och bygga ny klöverantenn... det duger inte med gamalt uträtat, kraschat skit..
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  10. #30
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lite förvånad själv.. Hade det inte varit min så hade jag nog bara lagt sändaren på bordet och gåt.. Game over typ

  11. #31
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har också samma problem som du har, tappar video när jag kör för mycket motor. Det beror på att batteriet inte orkar hålla upp spänningen med det givna strömuttaget, ett par ackar med bättre urladdningskurva är att föredra(det är det som skiljer och kostar mellan billiga och dyrare batterier).

    Jag är nu ute efter ett par värsting batterier själv, vi får se vilka det blir. Men HK är uteslutet. Satsar nog på Hacker eller något annan känt tyskt märke.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag har också samma problem som du har, tappar video när jag kör för mycket motor. Det beror på att batteriet inte orkar hålla upp spänningen med det givna strömuttaget, ett par ackar med bättre urladdningskurva är att föredra(det är det som skiljer och kostar mellan billiga och dyrare batterier).

    Jag är nu ute efter ett par värsting batterier själv, vi får se vilka det blir. Men HK är uteslutet. Satsar nog på Hacker eller något annan känt tyskt märke.
    Ken

    Kenneth,
    jag har kört med Hyperion väldigt länge utan några problem överhuvudtaget (ca3-4 å nu).
    Kan inte säga detsamma om HK accar ..

    Vet inte om du såg i igår att jag hade Hyperion i min Parkmaster oxå.

    www.hyperion-eu.com (ligger i Danmark)

  13. #33
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Beställde en buck boost igår. Den bör lösa mitt problem.
    Hoppas bara att den inte sjunger för mycket på radiobandet.. Men det går ju skärma med folie isf.

    http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...d=190863395227

  14. #34

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Lite förvånad själv.. Hade det inte varit min så hade jag nog bara lagt sändaren på bordet och gåt.. Game over typ
    Haha... Snyggt räddat!

    Har bara lyckats köra ur acken en endaste gång och det var min allra första FPV-flygning. Hade så kul så jag glömde av tiden och förbrukningen. Det var då jag lärde mig att det tusan är enklare att landa med videobrillorna på än utan... Fartreglaget slog av på låg höjd så jag hade inte en chans att hinna ta brillorna och landa visuellt.

  15. #35
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Testade det i början av karriären oxå... flera gånger... med en trikopter

  16. #36
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    jag har kört med Hyperion väldigt länge utan några problem överhuvudtaget (ca3-4 å nu).
    Kan inte säga detsamma om HK accar ..
    Ursäkta jag kapar lite , låter ju väldigt bra letar efter lite bättre lipos , Zippy funkar ett tag och är billiga och går byta ut ofta men ibland håller de inte så länge , mina jag köpte i våras börjar ge sig nu efter ett 30 tal laddningar , vilka Hyperion använder du ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Ursäkta jag kapar lite , låter ju väldigt bra letar efter lite bättre lipos , Zippy funkar ett tag och är billiga och går byta ut ofta men ibland håller de inte så länge , mina jag köpte i våras börjar ge sig nu efter ett 30 tal laddningar , vilka Hyperion använder du ?
    Stiffe,
    jag har alla möjliga storlekar 2S, 3S, 4S och har haft 5s och 6S oxå i olika mAh från Hyperion, aldrig några problem. Några ackar måste vara uppe i över 100 laddningar nu. Ser att det kommit 45C accar från dem nu oxå men jag har 35C eller lägre på alla mina.
    Kanske finns det något annat märke som "gäller" (dvs är poppis nu) men jag ville bara tipsa om vad som funkat för mig.
    Folk tycker kanske de är för dyra men vad kostar det inte att ersätta en modell som trillar ner pga dålig acc? Ändå har priserna på Hyperion halverats (minst!) sedan jag köpte mina.

  18. #38
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Damn.. beställde två st boost-buck från ebay.. idag kom paketet.
    Fick 10st! Sitter ihop 5 och 5 från tillverkningen. Tror kinessommarjobbaren missade att man ska dela dom innan dom skickas

    30:- inkl frakt från hongkong.


  19. #39

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Hahaha! Sjukt billigt blev ännu billigare!

  20. #40
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Ibland ska man ha tur oxå
    idag kom APM2.5 oxå, som ska sitta på vingen.
    Väntar på strömsensorerna nu bara.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •