Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Hjälp med firmware-uppgradering?

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard Hjälp med firmware-uppgradering?

    Hej,

    Är det någon i Skåne som har grejor (kontakt + USB-dongel) för att uppgradera Atmel-baserade ESC:er till SimonK firmware?

    Jag skulle behöva hjälp med att fixa fyra stycken ESC:er. Jag vet att HK har såna kontakter, men jag missade det i en beställning jag lade in nyligen.

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Om det är en USBasp du menar så har jag en.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Standard

    Jag har. Kan ta med grejerna till fältet på onsdag kväll om du ska dit så kan vi flasha på plats

    //Christian

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Tackar för det!

    Jag får se om sniglarna på HK hunnit få hem ESC:erna till mig till imorgon. De borde dyka upp denna veckan, men HK är ju ofta lika snabbt som det är dyrt.

    För att förtydliga, det jag är ute efter är en sån kontakt man kan trycka på chipet för att tanka dem, jag är inte värsta fantasten när det gäller att löda på benen på ytmonterade processorer....

  5. #5

    Standard

    Misstänkte att det var kontakten som du skulle ha. Jag har både programmerare och kontakt. Tar med programmerare/kontakt och laptop imorgon så kan du komma förbi om du får dina fartreglage. Tror att jag kommer va på fältet från 2tiden tills det blir mörkt om jag inte har något att göra i skolan.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Ok, kontakten på min USBasp passar fint på KK2.0 men knappast för att trycka direkt på ett chip.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7

    Standard

    hehe det ska va en sån här om man ska flasha fartreglage. Helt klart värt pengarna om man gör det ofta eller inte har grejer för att lödda direkt på reglaget.

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Ser inte ut som om jag kommer att få reglagen innan imorgon. Det skulle vara om de ligger nere på närbutiken imorgon eftermiddag. Att söka efter HK-paket kan vara ett detektivarbete.

    Fick in ett paket till med grejor till mitt nästa bygge, min första quad idag, dock: En ny radio + en mottagare till den! (FrSky Taranis med en D8R-XP). Har suttit och försökt lära mig den och dreglat på den hela kvällen. Kommer inte att hinna programmera upp någon modell innan imorgon, eftersom det är release-time på mjukvaran på jobbet.

    Kommer nog ut en sväng och glufsar grillat i Kvarnby oavsett om reglagen dyker upp imorgon eller ej.

  9. #9

    Standard

    Du skulle inte kunna ta med din Tanaris? Är sugen på den men vill känna på den innan jag bestämmer mig.

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag plockar med den!

    Det går säkert att programmera den att säga till dig att komma ihåg att ta med den också. Den pratar ju...

  11. #11

    Standard

    Trevligt Jag kommer vid 5 fick ändra mina planer

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Fick reglagen + min copterframe idag!

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    ...och har bestämt mig för att byta. 45A-reglagen som jag tog till för att "ta i på säkra sidan" är alldeles för tunga. 63 gram stycket = minst 120 gram onödig vikt totalt.

    Jag byter till Afro 30A i stället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •