Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Någon som känner en i USA som kan mottaga-skicka?

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard Någon som känner en i USA som kan mottaga-skicka?

    Hallåj!

    Har ett problem, vill ha en speciell motor till min Eflite beast 60, det är en motrolfly 4325 380kv motor som moddas hos firman subsonicplanes i USA för bästa prestanda, problemet är att han inte vill skicka till europa pga att han bygger om motorerna.. Han vägrar...

    Så det jag skulle behöva är en pålitlig kille i USA som jag kan beställa motorn till och sedan skickar han denna till mig i Sverige. Någon som känner en pålitlig amerikan?


    //Sebbe

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb
    Superhero

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    skiter nog i krånglet och beställer antligen en hacker a60 6xs eller 5xs lite tyngre, verkar dra lite mer ström men vad gör man!

    Vett i fn vilket man skall välja dock, den skall dra en 19x8 propp.. 6XS har lägre kv men verkar må bäst av en 20´ propp, 5xs verkar gilla 18´ propp mest och kommer nog dra rätt möö ström med 19´...


    //Sebbe

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hur många LiPo celler har du tänkt använda? 6 celler? 8 celler?

    Jag har en Hacker A60-7XS med 8 celler tillsammans med en Falcon electric carbon prop 19x12E och detta ger på fullvarv ca 2300 watt i luften. Ca 77 amp enligt loggen i fartreglaget jag använder (Master Mezon). Planet är en Sebart MythoS 125E, vikt inkl LiPo batteri ca 4,6 kg. Varvtalet på fullgas ligger på ca 7100-7200. Obegränsad vertikalprestanda.

    /Bo
    Senast redigerat av bem den 2013-08-21 klockan 15:45.

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Kanske lite off originaltopic, men ändå input om du nu vill ha det bästa. Jag gick från rekommenderade AXI motorn med 18-20" till en Hacker med 24" och det är ballt. Givetvis med växellåda då det är överlägset om man kan leva med priset.

    8S och hänger i propellern på strax under 30A enligt Jeti telemetri, vikt då 5,1kg. Flyger 8minuters aerobatic med prophängning på 1900mAh.

    http://www.hacker-motor-shop.com/e-v...&c=2591&p=2591

    20 mot 24"






    Den berömda byggtråden
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...tastiskt-3-4-8
    Superhero

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    190
    Jobb
    Underhållstekniker
    Klubb
    Borås modellflygklubb

    Standard

    Det löste sig nog, verkar fått tag på en motrolfly motor från usa som kan skickas till mig! Skall bli spännande att testa!
    Skulle de skita sig blir det en A60 6XS på 6S


    //Sebbe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •