Tjena

Fick min "Trex 450 Plus DFC RTF" för 1v sen. Har slängt på stödskidor och försökt mig på de vanligaste första lektionerna, dvs glida på marken...

Men för början märkte jag att den lutar enormt åt vänster (aileron), nästan så bladen tar emot marken. Jag provade med trim utan större skillnad, jag får istället tilta den långt till höger, nästan hela vägen bara för att den ska bli rak.

Jag har provat att nollställa allt till fabriksinställningar men inget hjälper. Det är en RTF version som ska vara helt färdig inställd osv...

Jag var idag dum nog att prova ändå få upp den lite för att se om det blev stabilare, den slog genast ner i marken och hela bakdelen "tail boom" blev böjd + lite andra mindre saker som skadades. Tur nog hände det inget med huvudroter osv...

Jag har beställt nya delar o borde snart få hem allt o få igång allt igen.

Men jag känner att detta är lite ovanför mina kunskaper, speciellt varför den tilltar så mycket åt vänster.


Är det någon här som bor runt Malmö o kan tänka sig hjälpa mig och få ordning på mitt problem?
Jag kommer sj skruva ihop allt igen och försöka balansera allt så gott jag kan men hade behövt lite hjälp speciellt nu i början och få ordning på problemet.


Jag har försökt hitta en lokal rc klubb men ingen större lycka, kanske någon som känner till en i Malmö eller själv har lust att hjälpa mig nån dag?