Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Ostabil hexa

  1. #1

    Question Ostabil hexa

    Hej!
    Jag behöver hjälp med min hexa får den inte att vara riktigt stabil..

    Hovrar den så rycker den lite precis som om den överkompenserar (inga oscillationer) utan mer dipp och upp igen några centimetrar, har testat med olika gains men får ingen ordning på den :S Samma problem i atti,gps läge. Alla motorer startar samtidigt och är inte varma när jag landat samma gäller esc.. Den har flippat 2ggr när jag yawat och kört framåt samtidigt långsama rörelser..

    Setup enligt följande:

    Tarot FY680 ram
    Hobbyking Blueseries 30A ESC
    Dji Naza V2 + gps
    T-motor MT3506-25 650KV (pancake)
    12" apc proppar
    rcflights gimbal med gopro
    2x 4s 4000mAh ackar

    Naza:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untitled.png 
Visningar:	131 
Storlek:	62,5 KB 
Id:	40528

    Total vikt 3kg

    Inte den bästa bilden men säg gärna om jag ska ta på något mer specifikt..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1239779_10151552965771691_543055587_n.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	77,2 KB 
Id:	40527

    Tacksam för svar!

    Mvh Henrik

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har du orginal firmware i escarna eller simonk

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    har du orginal firmware i escarna eller simonk

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    Orginal..

  4. #4

    Standard

    Jag har också ett liknande fenomen på min 450 med gamla nazan. http://youtu.be/grIUIlywWmY.
    Ibland kan jag flyga 10 ggr utan några dippar, sedan kan det komma igen för att sedan försvinna nästa gång.
    Gjorde en massa ändringar i attitude gain och vid ett tillfälle när jag skrev fel ( det blev 40 i stället för 140) så var den helt stabil, men seg som sjutton. Ändrade upp gainen igen och fick tillbaka dipparna men inte vid varje flygning. Jag har inte lyckats att lösa problemet. Jag har även märkt det nån gång på min större quad med Naza Lite.

  5. #5

    Standard

    Japp liknande ryckningar fast lite tätare.. Ska se om jag kan rendera flippen som blev förut..


    Sent from my Futaba T8Fg Super
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  6. #6

    Standard

    Jag har några idéer som jag kan tänka mig är fel..

    1: Glapp eller dåliga lödningar i någon esc?
    2: I stället för 12" så kanske 10" eller 11" är stabilare?
    3: Gains?!
    4:Esc och motorer går inte bra ihop?

    Jag har tagit bort den röda kablen från alla esc innan de ansuter till nazan

  7. #7

    Standard

    Jag hade kraftiga dippar i min tri som av allt att döma berodde på vibrationer av "fel" frekvens.
    Påminner detta om dina problem?


  8. #8

    Standard

    Mina dippar är liknande, men inte så kraftiga snarare snabbare. Min 450 är med DJI original esc och originalmotorer så det är knappast att dom inte passar ihop. Jag har gått igenom alla lödningar och kan utesluta dessa. Vad det gäller gains så var det endast när jag av misstag ställde ner vertical till 50 och bägge attitude till 40 som dipparna försvann, men då var det som att flyga i sirap. Kan ju ha varit en tillfällighet då mina dippar inte visar sig vid varje flygning. För mig verkar det som att när jag flyger i helt vindstilla, då kommer dipparna. Vid lite vind så brukar dom inte visa sig. Har testat med 8", 9" 10" proppar, ingen skillnad. Jag har också byggt om en xaircraft x 650 med nya escar och Naza Lite och har exakt samma fenomen på denna.

  9. #9

    Standard

    Liknande men snabbare och inte lika kraftiga.. får ta och dubbelkolla allt vad gäller vibbar och balansering känns tråkigt att det inte vill funka! Denna maskinen har bara krånglat från dag ett :@

  10. #10

    Standard

    Kommer du fram till en lösning, informera väldigt gärna. Jag har lagt ner många timmar på balansering och trott efter ett antal flygningar utan problem att jag fixat det hela, men så rätt som det är har det återkommit. Jag är nog också inne på någon sorts resonanspåverkan men samtidigt har jag tomflugit för att sedan lasta på kamera, fpv sändare, gps-tracker mm och ökat vikten med nästan 1 kilo och tycker då att ev. resonanser skulle varit olika. Problemet kvarstår i alla fall. Skickade faktiskt ett mail till Dji som dom otroligt nog svarade på, svaret var ungefär " godag yxskaft " men löd, ändra gain...

  11. #11

    Standard

    Tror att jag har fått ordning på detta problemet nu, när jag bytte esc efter en markkänning (brände en motor i högt gräs så motor + esc gick upp i rök) för några veckorsedan så glömde jag ta bort den röda (+) kabeln från kontakten! tog bort denna nu plus att jag har värmt om alla lödningar och den verkade funka utan rycken dom ostabil men det måste vara gainsen lite slö på yaw och snärtig på höger spaken.. men han bara en flygning, ska testa vidare i helgen

    Over and out

  12. #12

    Standard

    Tror tyvärr inte det är den röda kabeln som spökar. Min 450 har dji original escar, och på 650 är som röda bortkopplade.
    Har liknade ryckningar på bägge ändå. Jag har loggfört mina senaste flygningar med klockslag, temperaur, vind mm. för att se
    om jag kan hitta ett samband mellan de flygningar då ryckningarna uppstår. Har inte hittat något ännu.

  13. #13

    Standard

    Är bara lite nyfiken om du helt blivit av med dina ryckningar. Jag har flugit en hel del under sista tiden och har haft ryckningar under några av dessa. Har gått igenom allt jag kan komma på men inte kunnat lösa problemet. Bägge mina quaddar beter sig likadant. En med naza m och en med naza lite.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •