Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Desperat efter hjälp med Naza-M

  1. #1

    Standard Desperat efter hjälp med Naza-M

    Hej har försökt i stort sett hela dagen att få min nya quad med Naza M utan gps att fungera har gjort alla bas inställningar som intruktionerna säger men när jag kopplar bort den fårn datorn så börjar BEC:et blinka rött väldigt fort och enligt manualen så betyder det
    "e.g. Configuration error, TX data error, Enablelow voltage protection without PMU, SN error"

    Detta säger mig ingenting bortsett från delen med configurationen och den ska bara korrekt eftersom att i programmet under basic configuration så säger den att jag inte behöver configurera.. Och om jag går in på Advanced configuration sger den efter 10 sekunder att mitt MC är för varmt och jag borde vänta...

    kan tillägga att medans BEC:et blinkar rött kommer jag inte åt motorerna och även om dom piper vid kontakt kan jag inte styra dom
    Tack på förhand hoppas ni hjälper mig
    /David

  2. #2

    Standard

    Jag har ingen koll på Naza men om den säger att den är för varm när du kopplar in den till datorn och den ger ett fel med blinkande diod som säger något om spänningsskydd skulle jag verifiera att BECn ger rätt spänning.
    /Jonas

  3. #3

    Standard

    Den säger bara att den är för varm vid avancerad konfiguration, becet är tillhörande styrkortet och står 2-6 celler (kör på 3) samt såvitt jag kan se inget sätt att ändra eventuell inställning.... Ska kolla på det närmare dock tack för svaret

  4. #4
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Några skärmdumpar på de olika inställningarna hade underlättat , har du kontakt med din mottagare ? , alla kanalerna måste kalibreras och stå på grönt ?, har du gjort det ? , har du rätt inställning kontakt med mottagare tex trad eller S bus ?
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    min sa samma kopplade då ur och väntade 10 min och körde sedan kalibrering igen utan problem.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Uppdaterar med skärmdumpar på allt jag kunde hitta, kopplade in den idag till datorn och fick för första gången ett krav på att kalibrera den så gjorde det...
    Kopplade ur den och den fortsatte med sitt gula blinkande. MEN vid ett tillfälle när jag startade den samt sändarn fick jag en annan kombination av blinkande 3 st gula blinkningar sen paus och 3 till osv, det kan även varit grönt är inte helt 100 eftersom att jag är färgblind och ingen i närheten. Men jag filmade det om någon vill se det....
    Bilderna kommer här

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	U12ntitled.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	82,6 KB 
Id:	40543Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Unt123123123123itled.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	78,8 KB 
Id:	40544Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Unti1212121212tled.jpg 
Visningar:	88 
Storlek:	90,7 KB 
Id:	40545Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untit574led.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	85,7 KB 
Id:	40546Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untit12121212led.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	40547Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untitl22ed.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	106,8 KB 
Id:	40548Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untitle22d.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	77,0 KB 
Id:	40549Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Untitled.jpg 
Visningar:	71 
Storlek:	105,1 KB 
Id:	40550

    Tack på förhand!"
    David

    p.s ber om ursäkt för att bilderna ligger i oording, tror att bild nr 5 är den jag tog när jag TROR att kalibreringen var klar

  7. #7

    Standard

    Den ligger i failsafe kolla bild 3. Fixas genom att använda sub trim tills den kommer in i atti.

  8. #8

    Standard

    Din hjälp var jätte uppsakttad nu har jag bara ett problem kvar och det är att kalibrera spakarna tror jag.. kan inte få dom att bli gröna (vilket jag antar att dom ska bli)

    EDIT:
    Klarade att kalibrera spakarna.
    om jag nu startar den i ATTI med spakarna i mitten får jag ett blinkade grönt ljus med paus varje blinkning om jag inte har spakarna i mitten får jag 2st snabba...
    Senast redigerat av DavidFlygare den 2013-08-26 klockan 20:17.

  9. #9

    Standard

    Kan tyvärr inte svara på det men sök lite på nätet. Försöker undvika att röra nazan på min disco för var gång man rör den så blir det bara värre och att få det bra igen tar ett antal timmar.

  10. #10

    Standard

    Nu är jag officiellt vilsen, av ren slump reverserade jag "elevator" efter att jag läst på ett forum och nu ARMERADE Motorerna!
    Fast dom börjar snurra direkt när jag håller båda spakarna ner åt vänster, sen tar det ca 10 sekunde för dom att stanna igen.
    Om jag medans dom snurrar höjer gasen så får motorerna mer kraft och stannar inte förrens jag dragit ner till 0 gas och väntat i 10 sekunder...
    Jag förstår ingenting borde jag sänka gaspådraget eller något såndant?

  11. #11

    Standard

    Det är som det ska vara Motorerna ska börja snurra när du armerar, för spakarna åt motsatt håll för att stoppa, om jag inte minns fel.

    --
    S
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  12. #12

    Standard

    Tack Sickan!
    Det är ju toppen bara ett problem enligt mig, efter jag armerat så kan jag inte gasa mera om inte motorerna redan snurrar...
    Det känns lite skumt för om motorerna stannar i luften för att jag har för lite gas måste jag armera dom igen då?

  13. #13

    Standard

    Det är ingen fara Nazan vet om att du är i luften så det kommer att gå bra så länge du inte drar ner gasen i botten

    --
    S

    Citat Ursprungligen postat av DavidFlygare Visa inlägg
    Tack Sickan!
    Det är ju toppen bara ett problem enligt mig, efter jag armerat så kan jag inte gasa mera om inte motorerna redan snurrar...
    Det känns lite skumt för om motorerna stannar i luften för att jag har för lite gas måste jag armera dom igen då?
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

  14. #14

    Standard

    Den flyger! Mycket om och men....
    Men nu är basinställningarna klara kändes jätte bra att flyga höja gainen lite på skev men annars inget.
    tack så jätte mycket för all hjälp!
    /David

  15. #15

    Standard

    Grattis!! Nu är det bara att öva och krasha

    --
    S

    Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
    --
    Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
    , ADS 400-Q/Naze32

    Blog
    Youtube
    Vimeo

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •