Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med Naza v2 gps

  1. #1

    Angry Problem med Naza v2 gps

    Efter senaste uppdateringen beter sig hexan mycket konstigt.

    Ställer jag den i gps mode och låter den stå och hovra, så efter 2-3min så driver den bara iväg och hastigheten bara ökar och ökar = krasch om man är en bit upp. har provat med 3 uppsättningar batterier idag och samma hela tiden men lite olika lång tid innan det kommer. Landar man och lyfter direkt så fungerar det i 2-3min igen. som om nån axel i gyrot hänger sig och tror att den lutar och kompenserar då fast den inte lutar. kalibrerat och dansat med den 10gg idag bytt plats på gpsen och mätt in den på milimeter för att utesluta allt.

    Får även MC to hot fast den är iskall. När man kaliberar den.

    Det här har lätt till en ordentlig krasch = 1gopro 3, 3 armar, 2motorer, en bottenplatta och en gimball.
    Bytt allt men får ingen ordning på den.

    Kan man byta ner till en äldre mjukvara istället för 3.16?

  2. #2
    tvbcoms avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Tekniker
    Klubb
    Ingen

    Standard

    Jag testade också de nyare mjukvarorna men insåg snabbt att den gamla som man installerar med assistant 1.8 fungerar bra.
    Så jag väntar nog med att installera nåt nyare tills det slutar komma rapporter om underligheter.

    Dessutom gillade jag aldrig det nya startförfarandet i atti & gps där den hoppar upp när man gasar.

    Har aldrig haft några som helst problem med den gamla versionen enligt nedan.

    För att nedgradera så startade jag Version 1.8 assistantprogrammet och där kan man välja den version som passar ihop med assistantprogrammet 1.8
    Hembyggda multikopters med APM2,5 och nu med Pixhawk/Vrbrain/Revo

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    De nya funkar bra för mig. Finessen med de nyare mjukvarorna är ju bl.a. att det går att landa med ett motorbortfall på hexaconfig. och uppåt.

    Hade du maskinen i våg när du gjorde advanced calibration?

  4. #4
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Kallibreringen är lite lustig i senaste, men stänger man av och väntar några minuter fungerar det. Kolla även MOD värdena för kompassen, kan bli lite lustigt annars.


    Finessen med nya funktionen på throtteln, är att mitten är alltid hovring (GPS och Atti), samt att man får en mycket snällare takeoff.


    Har inte haft några problem, förutom igår. Men det va mitt egna fel. Hade inte satt i kontakten för GPS/kompassen ordentligt så den for ur mitt under flygning, och då visste Nazan inte riktigt vad den höll på med. Va 30m upp, men lyckades fälla ner landningsställ och ta ner den i lagom fart. Gjorde en liten bakåtvolt på åkern, men inget gick sönder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •