Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Naza-M assistant problem

  1. #1

    Standard Naza-M assistant problem

    Hej

    Vet inte riktigt var jag skall börja. Installerade en SSD nyligen. Tidigare körde jag Assistent 1.6 och allt funkade OK. Intallerade om Win7 på nya SSD:n. Laddade hem nya asssistenten 2.16. Här börjar problemen.
    Ass går i spinn och ingenting funkar. Ska jag inte ha 2.16 till min gamla Naza v1 med GPS?

    När jag försöker logga in till DJI från ass får jag svaret: Network error check your connection.
    Nätverket funkar ju eftersom jag kan skriva det här.

    Det konstiga är att en gång skedde inloggningen automatiskt och all fungerade OK.

    När jag kollar nätverket via Windows får jag svaret: Det går inte att skapa en karta med nätverkskortet. Kontrollera att kortet är anslutet och aktiverat.

    Internetkopplingen seg efter Assistant krashat.

    När jag gör en felsökning på Internetkopplingen får jag Felkod: 0x80070426.

    Har nån varit med om nåt liknande eller har goda råd vore jag tacksam.

    /bosv

  2. #2
    DennanHMFKs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 137
    Blogginlägg
    4
    Jobb
    hobbytroll
    Klubb
    Hallstahammars MFK

    Standard

    har för mig att jag läste på RcGroups om något problem som liknar dit..
    man fick stänga av internet för att kunna starta Assistent.

    testa och googla och se om du får fram den tråden.

  3. #3

    Standard

    Beror på vilken programvara du har i Nazan. Har du den " gamla " så skall du ha 1,8 assistenten. Har du uppgraderat till samma som V2 skall du ha 2,16. Det har även varit lite strul med uppkoppling mot internet, DJI gjorde om sin serveradress och då hittade inte assistenten rätt. Det är nog fixat nu, jag kommer i alla fall in som jag skall.

  4. #4

    Standard

    Jo jag lyckades uppgradera till senaste firmware i Nazan den gången jag hade kontakt.
    Har nu installerat Assisten på min gamla laptop med XP. Här går det klockrent men såå sakta.
    -Måste man ha nätverksuppkoppling och vara inloggad på DJI för att köra assistant ?
    -Fortsätter att leta fel i min desktop (googlar som Dennan föreslår)

  5. #5
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Fungerar resten av Windows som det ska? Efter lite googlande efter felkoden så hittar man att det kan bero på licensfel i Windows.

    Är det en OEM installation?

  6. #6

    Standard

    Jodå Windows fungerar OK. Datorn är iofs ett hembygge men jag har köpt licens. När jag kollar med Micosoft så är allt OK.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •