Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Liten film över Västervik!

  1. #1

    Standard Liten film över Västervik!

    Hade tänkt göra lite mera editering och mixande men kastade bara upp materialet med musik på, blev lite knas eftersom datorn jag har är för dålig för att spela upp materialet i editprogrammet. Hade lyckats böja ena propellern så fick ruskiga jello-effeks. Gjorde filmen för en polare vill se :P Hur som!

    http://www.youtube.com/watch?v=7VAXXyjv3go&hd=1

  2. #2

    Standard

    Vad gör du om du krashar på ett hus och det brinner ner pga lipo-brand?
    Tänk dig för ett par steg innan du flyger över bebyggda områden...

    Flygningarna över vattnet var fina, Västervik är ett trevligt ställe och jag kan tänka mig att man kan göra många filmer i skärgården runt omkring.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Som sagt , tänk lite och undvik flygning över bebyggelse.

    många minnen har man från den där sketna bron i västervik som jag felsökt på några ggr eller försökt felsöka för den har fungerat klockrent varenda gång man va där men strulat när man kommit hem igen.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Ni har rätt i det ni säger. Jag hade tänkt att bara flyga över storaströmmen och över skeppbrofjärden/gamlebyviken. Drogs med av den härliga vyn och ville ha en snabb överblick över husen.. Dumt gjort, nästa gång kanske det är ju då det händer något, gud förbjude. Du är inte den enda som ogillar den bron simon

  5. #5

    Standard

    Snyggt filmat. =) Håller med om det med överflygning av bebyggelse, är en risk.

    Men en OT-undran... vad händer om ni flyger ert RC-flyg in i en parkerad bil utanför ert RC-flygfält? Eller ett hus? Eller om ni cyklar in i samma bil, eller ett hus? (funderar bara på försäkringen som gäller när vi RC-flyger här)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Det gäller att ha koll på sina försäkringar helt enkelt, en del får man via RCflyg eller svenskt modellflyg
    UAV reglerna kräver dessutom extra försäkringar
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •