Tjena Kit-byggare!

Jag, liksom ni, köper flyg efter flyg... =)
Men nu riktar jag in mig på de som köper byggsatser, inte ARF.
Hur väljer ni?
Går ni in i en butik och råkar se ett flyg på en hylla och så .. bara måste ni ha flyget.
Eller har ni för länge sedan fastnat för ett flyg och bara nån gång måste bygga ett sånt.
Eller skaffar ni ett flyg för att det ser coolt ut? Snyggt? Svårt?
Kan det vara så att ni gillar ett flyg för att det finns nån koppling? Tex att ni flugit ett likadant, eller sett ett, eller växt upp med ett sådant i närheten eller nåt? Eller för att svenska militären har såna.

Jag sållar bort nästan 100% flyg för jag känner inget för dem, men sen finns det några jag väljer...

Ja ni fattar, hur tänker ni när ni väljer första/nästa byggsats.

Jag har bara köpt 4 och byggt 3 st...

1. Köpte flyget för att det rekommenderades för nybörjare, valde då även 2m vingspann före ett mindre (Karby för 15 år sen). En Kadet Senior.

2. Köpte flyget för att jag och polaren tänkte att vi skulle vara först på Åland i vårt RC-gäng med att flyga tvåmotorigt samt även bekanta oss med kit-byggandet. Liten enkel billig byggsats. En Great Planes P-38 Lightning Profile.

3. Hittade äntligen en likadan modell som en av klubbens fullsize Piper PA-28. =) Göra kopia. Coolt!

4. Blev en Wright Flyer, den va ju först!!! Hänga i taket när klar...

5. Blir att göra en till kopia på ett för mig bekant flyg, igen... En DC-3 troligtvis.

Hur väljer ni? =)