Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp med FPV utrustning..

  1. #1

    Standard Hjälp med FPV utrustning..

    Hejsan.. har varit intresserad av FPV ett bra tag och tänkte nu försöka slå slag i saken. Vill höra med er som kan vad jag behöver för hyffsat bra grejjer för lyckade fpv flygningar.. Det jag har att jobba med än så länge är en quad 450 storlek, och en gopro 3 black.. Är fatshark att rekomendera? isf vilka? vilken videolänk för hyffsad räckvidd?

  2. #2

    Standard

    Det absolut enklaste och mest prisvärda tycker jag är ett Fatshark Predator V2 kit. Kostar runt 280$ för ett komplett paket med allt du behöver. Sedan finns det givetvis mycket bättre grejer, men då kostar det också. Jag är jättenöjd med mina.

  3. #3

    Standard

    ok.. alla tips är bra!.. jag har suttit hela kvällen här nu och tittat runt på olika alternativ.. setupen jag funderar på att klicka hem är Fatshark dominator, 5,8ghz modul, Immersion 5,8ghz transmitter, och så hitta jag en kabel som passar som video ut från min gopro och med passande kontakt till immersion transmittern.. va tror ni om denna videolänk?

  4. #4
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Har dominator och jag är grymt nöjd med dom. En sådan videolänk funkar nog bra, skaffa nå bra antenner bara. Förresten, hur många mW är sändaren på?

    Har en 5.8 modul passande till dominator som jag aldrig använt...

    //Matte

  5. #5

    Standard

    Jo verkar va sjyssta grejjer! Antenner tänkte jag byta med! Den ligger på 600mV.. Ok va är det för modul? Skicka gärna länk! Kanske tillsalu? köper gärna ett par dominator med begagnade om någon har?

  6. #6
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Det är passande Modul för dominator, 5.8ghz. Skicka ett pm så löser vi det.

    //Matte

  7. #7

    Standard

    Jag köpte ett sånt här kit:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...w_5_8G_TX.html

    och sådana här antenner:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...t_Antenna.html

    Det funkar jättebra.. 250mW sändare räcker långt. Jag körde 1,8 km med min quad igår utan större problem

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •