Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: Första grejerna

  1. #61


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om du inte absolut måste ha "kittet" med originalmottagaren till Spektrum så är ju detta ett lite bättre pris på sändaren - http://shop.lindinger.at/product_inf...ducts_id=91589
    Sen finns det många mottagare att köpa till avsevärt lägre pris än merpriset för "kittet" - i alla fall om vi talar om Parkflyer-mottagare. Vill minnas att du redan fått tips om detta tidigare i tråden.
    Sen håller jag med om att du bör välja en bättre laddare för det är också en av de allra viktigaste komponenterna när man är elflygare.
    Roger

  2. #62

    Standard

    Många bra tips här i tråden. Tack så mycket!

  3. #63
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Lidinger är ett trevligt och populärt alternativ i Europa, (edit: nop de har inte fraktfritt)

    Ett billigare alternativ med precis samma flygplan fast med lite andra klisterlappar har du här;
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
    Komplettera med en ESC, LiPo, Laddare, Radio och mottagare efter behag.



    Det planet går riktigt fint på 2200mAh också. Gillar 2200mAh, det är så mycket som är väl anpassat till den storleken, har man lite juste C-rating på dem kan man köra 2200mAh 3s, 2200mAh 6S (serie för tex EDF) eller 4400mAh 3S (i parallell) för större kärror.
    Senast redigerat av Fluf den 2013-09-20 klockan 11:18.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #64


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fluf - inte är det väl fraktfritt på Lindinger längre ? Gäller det inte bara Österrike och Tyskland ?
    F ö håller jag med om att dom är bra att ha att göra med.
    Roger

  5. #65
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Fluf - inte är det väl fraktfritt på Lindinger längre ? Gäller det inte bara Österrike och Tyskland ?
    F ö håller jag med om att dom är bra att ha att göra med.
    Roger
    Stämmer, sorry de hade ändrat sina förhållanden verkar det som eller jag som fick det om bakfoten.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  6. #66


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det var nog ett bra tag sen dom ändrade. Och tidigare tror jag gränsen låg vid typ 90 Euro eller nåt sånt. Det gäller f ö andra Tyska och Österrikiska handlare också som tidigare hade fraktfritt över 90 Euro.
    Roger

  7. #67

    Standard

    Mr Earl Grey,
    Om du vill köpa nytt kan du gå in på hobbex.se, de har 20% rabatt på hela sortimentet nu i helgen. Vill du köpa begagnat kan du hålla ett öga här på forumet eller svensktmodellflyg.se. Orkar du vänta lite kan du åka till höstbytardagarna i Falköping, mer info om det finns här på forumet. Är du där tidigt finns det massor med fynd att göra. Vill du handla över disk och få bra råd kan jag rekommendera mbs-rcmodels i herrljunga. Han har såklart även en webshop.

    Sedan vill jag välkomna dig till Alingsås modellflygsklubb, det är inte så långt från Gråbo. Vi håller till på Rödene flygfält. Är det hyggligt väder är det ofta någon på fältet. Vi hjälper dig gärna igång så du kan flyga. Gå in på AMFK.se och läs mer.

    lycka till !

    Emil

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •