Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Patch antenn

  1. #1

    Standard Patch antenn

    Vilken antenn ska man ha på TX när man har den här som RX antenn http://www.l-com.com/wireless-antenn...male-connector nån som har nåt förslag
    MVH Uffe

  2. #2

    Standard

    En vanlig antenn som är linjärt polariserad, antingen en vanlig sprötantenn, dipolantenn eller den Vee-antenn som RV säljer.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    vill du ha en rangevideo V så har jag en liggande nånstans
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Har en v redan men får störningar efter ca 500 meter med den patchen sänder på 1080-1200
    Har flugit flera km med klöver på rx å tx tycker att man ska komma längre med patch och vee

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har bara testa V lite men aldrig fått nått vidare bra resultat. faktum är att klöver på tx har funkat bättre.
    men en del får ju v att funka kanon .

    nu kör jag cirkulärt rakt över och har aldrig några bekymmer
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Såg att Readymade RC vee antenn var tuned för 1280 undrar vad rangevideos är tuned till

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    tror det är 1280

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8

    Standard

    undrar då hur det funkar för patchen har ju 1080-1200 och vee 1280 går det ihop då

  9. #9

    Standard

    Det går att modifiera patchen till 1280MHz. Alex har en tråd om det någonstans på RCG. Men du bör definitivt komma längre än 500m, i så fall är det någonting annat som spökar. Med din sändare så borde du kunna flyga åtminståne en km med vanliga sprötantenner. Patchen borde definitvt kunna tredubbla det.

  10. #10

    Standard

    Finns det ingen patch som ligger på 1280? Sen har jag flygit över 3 km tidigare med klöver antenner det enda som är ändrat är patch och vee

  11. #11

    Standard

    Jag har en moddad patch för 1280 som jag har modifierat enligt Alex instruktioner. Du kan ju få testa den och om den fungerar bättre kan du ju alltid ta fram plåtsaxen och trimma den du har.

    Cirkulär polarisation är dock bättre med att rensa bort signaler som studsar mot mark etc (multipathing). Där du flyger är det många fält som i dagarna säkert är rätt så fuktiga. Det kan också spela roll i vilka antenner som fungerar bra.

  12. #12

    Standard

    Tack för erbjudandet men det går nog på ett ut om jag köper en eller åker till uppsala fram och tillbaka
    uffe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •