Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: F fast kldselndor som lossnat?

Standard F fast kldselndor som lossnat?

Flygen r ju kldda med olika sorters kldsel.
    Jag hr till dem som vrmer fast dem fr att f bort alla bulor, veck osv.
    Nr jag kpt en beggad krra av nn som aldrig brytt sig om detta, d kan lsa ndor va svra att f fast fr de r antingen smutsiga, rengjorda s mnga ggr att limmet r borta (?) eller s har limmet frsvunnit med tiden. De fastnar allts inte s bra nr man vrmer p nytt. Hur brukar ni gra d? Applicera nt lim? Vrma mera? Byta ut?

Och en frga till... nr kldseln lossnat och det krupit in lite olja eller nt frn metanol-moroten dit fram, vad kan man d gra? Spackla med nt superspackel? Mla? Byta ut balsat? Kl ver?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

1) Utsptt vitlim fungerar sdr, balsaloc r bttre.

2) Olja = ajabaja. Talk/potatismjl + aceton kan hjlpa. D ska det inte vara nagellacksborttagning d den innehller olja.
    fredrik

Standard

Jag tycker att superlim (cynaoakrylat) r det verlgset bsta och ibland det enda som fungerar nr det inte r helt rent dr man ska fsta kldseln. Fster ven p lite oljig balsa.

/Mats

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlgg
    Jag tycker att superlim (cynaoakrylat) r det verlgset bsta och ibland det enda som fungerar nr det inte r helt rent dr man ska fsta kldseln. Fster ven p lite oljig balsa.

/Mats
    Nu blir jag Off topic men om man undantar kldsel p oljig balsa s tycker jag att PU har mycket bttre vidhftning n CA mot oljig balsa. S bra att efter en vrre krash s sitter allt lika bra som frut. Nackdelen r expanderingen de frsta 24 timmarna.
    PU fster inte alls mot kldsel
    fredrik

Standard

Jag brukar anvnda en tunn droppe CA och det funkar bra, men tnkte om det fanns nt bttre stt som inte blir s fult... eller fastnar fr alltid. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •