Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 77

Ämne: Hobbyking europalager

  1. #1

    Standard Hobbyking europalager

    Hej .
    är det nån mer än jag som har problem med Hobbykings europalager just nu.
    jag har beställt lite grejer som alla fanns i lager. Jag beställde för 3 veckor sedan och det gick snabbt till "printed" status. Men nu är det stopp totalt. Ingenting händer. Dom svarar med sina standardmallar,vilket gör mig lite förbannad.
    Till saken hör att efter denna order har jag beställt 2 till fast från hongkonglagret. Dessa har kommit fram utan problem.

    Nu har dom fått ett ultimatum ,ge mig ett leveransbesked eller så blir det Paypalclaim på ordern. Får se om dom svarar.....

    Men som sagt .Nån mer som har/har haft samma problem? Hur fick ni ordning på det ? Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag gör claimen? (Måste startas inom 45 dagar enligt PP regler.)

  2. #2
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Starta du ppc, även om hemsidan säger att det finns i lager i Europa så är fallet inte så, kommer oftast direkt fr HK. Något straff borde de ha så de sköter sig bättre.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #3
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Jag beställde ackar från EU-lagret den 29 aug och de gick iväg den 31, inga problem där inte.
    Tror du ska göra en Paypalclaim på din order eftersom du beställde före mig.

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  4. #4
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag har beställt därifrån två gånger i sommar, bägge gångerna har prylarna kommit från Holland på ganska precis en vecka med billigaste fraktalternativet.
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomasl Visa inlägg
    Hej .
    är det nån mer än jag som har problem med Hobbykings europalager just nu.
    jag har beställt lite grejer som alla fanns i lager. Jag beställde för 3 veckor sedan och det gick snabbt till "printed" status. Men nu är det stopp totalt. Ingenting händer. Dom svarar med sina standardmallar,vilket gör mig lite förbannad.
    Till saken hör att efter denna order har jag beställt 2 till fast från hongkonglagret. Dessa har kommit fram utan problem.

    Nu har dom fått ett ultimatum ,ge mig ett leveransbesked eller så blir det Paypalclaim på ordern. Får se om dom svarar.....

    Men som sagt .Nån mer som har/har haft samma problem? Hur fick ni ordning på det ? Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag gör claimen? (Måste startas inom 45 dagar enligt PP regler.)
    Har du förstökt supportchatten så har jag inget råd, men har du mailat så är det nog ingen höjdare - dvs kör live chaten, de få ggr något strulat har det löst sej mer eller mindre direkt.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Jag beställde från Holland. Tog kanske 2 dagar innan det var packat och "skickat". Sen väntade jag en vecka.... Två veckor .... och på fredagen andra veckan låg paketet på trappen utanför dörren när jag kom hem. Tror kanske att det är postbilen som inte gillade att paketet inte gick ner i lådan tillsammans med reklambladen så att paketet skumpat runt några dagar. MEN - det är inte alls omöjligt att det är som i Kina så att det packas klart i lagret men kan ta ett bra tag att komma från lagrets utgående till posten i Holland.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  7. #7

    Standard

    Haha. Måste vara det sämsta stället någonsin att handla på. Gjorde en paypal dispute. Tog 10 minuter så stod det cancelled på ordern. Snabbaste responsen i hela ärendet från HK. Gjorde då omedelbart en claim och fick tillbaka pengarna direkt. Paypal är verkligen bra att ha att göra med.
    Jag har även en annan order jag gjorde från det stora lagret i asien. Stod självklart "shipped" efter ett par dagar,och jag fick ett trackingnummer per mail. Det gick inte att spåra numret någonstans i 2 veckor,men igår när jag loggade in såg jag att dom ändrat trackingnumret till ett singapore post nummer. Mao ger dom även ut fejkade trackingnummer också ...

    Då jag verkligen ville ha en quadram så beställde jag i onsdags kväll från unmanned tech istället. På fredagen kunde jag hämta ett expresspaket på posten (fast jag tog billigaste frakten) .Det är bra service.

    Så - slutsats . Nu får det vara nog med hobbyking för min del. 12 ordrar blev det totalt varav 10 gick utmärkt ,men detta strul får mig att sluta handla hos dom. Egentligen skiter jag i att det tar lång tid,men lögner och standardsvar som inte svarar på min egentliga fråga får mig förbannad.

    Var och en får bilda sig en egen uppfattning, men min tid är mer värd än prisskillnaden jag får från hobbyking.

  8. #8

    Standard

    hk har aldrig varit super men nu är dom sämre än nånsin. 10dagar sen dom drog pengarna och har inte skickat ännu betalde ändå 10$ extra för snabbare frakt......

  9. #9

    Standard

    Jag jobbar en hel del med kineser via jobbet. Tydligen är det nån högtid nästa vecka då alla är lediga. Kanske detta har nåt med den senaste tidens strul att göra. Vet ju hur sverige fungerar precis innan jul.

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Har kollat på deras europalager ett tag nu och konstaterat att dom nog har mer "backorder" än delar.
    Tänkte lägga en order men jag får nog leta delarna på annat håll tyvärr.

  11. #11

    Standard

    Verkar inte bara va europalagret då jag har beställt från honkong.. betalt för 6 dagar sedan och pengarna är dragna men fortfarande inte skickat iväg några prylar. Mina andra beställningar har funkat klockrent men nu verkar det kört ihop sig där nere.. :S svarar heller ej på kundsupporten..

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    2 veckor har jag väntat inte skickat än. Dom gör tydligen allt manuellt nu.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #13

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Jag har väntat + 3 veckor på en order som inte gått iväg än och en order som gått iväg för rätt så precis tre veckor sen går inte att tracka , vete tusan vad dom håller på med. Har chattat med dom men dom bara beklagar att det tar tid.
    Har köpt en del grejor på Ebay också från Hongkong och det paketet har varit på väg i 3 veckor också, det kanske var monsunen som drog över HK som sabbade allt, det var ju många flyg som blev inställda.
    Normalt sett har jag grejorna på en dryg vecka nuförtiden.

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

  14. #14

    Standard

    Kan vara helt fel ute men menar ni HK tjingtjong så är det la monsunperiod och de har haft lite rörigt väder. Är det europalagret så är det nog enklast ta livechatten när/om det krånglar, vi har haft två beställningar på senaste tiden som det blev lite skumt med; ena fattades det grejjor och det blev det där med väga-fotografera-chatta och det andra var betalning som blev stopp, pengar drogs men inget hände i NL; verkade vara pga att deras servrar inte pratade med varandra. Båda löstes dock, pengarna kom tillrätta direkt under chatten medan förlorad vara tog några dagar att lösa.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Ja det är många parametrar som skall klaffa om varorna skall komma fram. Jag väntar ett tag.
    Något annat ställe i utlandet man kan handla från tillsvidare?
    Jag har försökt att lusläsa forumet och följ vissa länkar men inte hittat det "rätta" stället ännu.

    //Tony

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    361
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    Hökaklubben - Halmstad

    Standard

    Beställde ett plan från holland-lagret i måndags, skickades nästa dag, har det nog idag eller imorrn(ser att det kom till danmark igårkväll) Min 3:e HK-beställning någonsin, inget strul ännu, hoppas det fortsätter så. :S

  17. #17
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SA3BGM Visa inlägg
    Något annat ställe i utlandet man kan handla från tillsvidare?
    Jag har försökt att lusläsa forumet och följ vissa länkar men inte hittat det "rätta" stället ännu.

    //Tony
    http://www.goodluckbuy.com/
    Superhero

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

  19. #19
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Har en beställning från HK EU lager som gjordes i förrgår och den är nu under transport.
    Har beställt därifrån flera gånger innan utan problem.

  20. #20
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Humor Roger Hen säger ju inte vad som skall handlas eller till vad bara det är från utlandet. Tänkte först föreslagit http://www2.nielsensdiscount.de/ som är mycket prisvärda, men GB var ju på tapeten redan haha
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •