Reklam

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 74 av 74

Ämne: HobbyKing International Warehouse - sänder inte med post!??

Reg.datum
    aug 2013
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

Jo då, dom lever och jobbar på HobbyKing. Fick ett mail i onsdags ang. ett garanti-ärende. Sen har dom skeppat två paket till mig den senaste veckan. Det ena kom till svenska tullen igår, det andra ska ha lämnat ursprungslandet enligt Singpost. Jag avbeställde en lipo i den ena ordern för att få det att röra sig och efter det tog det nog några dagar, kanske en vecka innan det faktiskt skeppades. Dom är långsammare än vanligt på International Warehouse just nu. Och bristen på info om lipo-frakt är underkänt i min åsikt. Troligen sista gången jag beställer lipo från HobbyKing IW.

Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

Standard

Fick precis detta nyhetsbrevet, förklarar en hel del om att de har haft det hektiskt det sista.

I korta drag, Hong Kong har startat en policy att öppna och inspektera alla utgående paket samt har skärpta regler om LiPo frakt etc, så detta påverkar all frakt från Hong Kong, inte bara HobbyKings.

Paket som tullen nekar skickas tillbaks till HobbyKing som då skickar om dem med ett annat fraktalternativ som tillåter LiPo utan extra kostnad för kunden.

Vidare kommer ett nytt servicecenter öppnas i USA samt att EU-lagret kommer att utökas för att kunna ge bättre service i Europa.

Så det är stökigt nu men kommer bli avsevärt bättre men både service och lagerhållning.

Dear Olof,

URGENT UPDATE

Our International Warehouse based in Hong Kong has been affected by changes in Hong Kong Customs policy. The new Customs Department policy is to inspect ALL parcels leaving Hong Kong (not just HobbyKing) and is refusing to accept shipments containing certain items.
    This has caused two major issues that I wish to address:

Issue One
    All orders containing lithium-based batteries that were placed between the 23rd of September and 2nd of October have been refused by customs and are being returned to our shipping dock in Hong Kong. Some orders not containing these items could also have been affected. This has also caused further delays to orders containing these items due to the backlog.
    To remedy this, we at HobbyKing are upgrading all returned shipped items to a premium courier provider that will deliver your parcels to you shortly.

Issue Two
    Due to the above issue, our Customer Service channel has been overwhelmed. This means that unfortunately all customers will have difficulty contacting Customer Service and for this we sincerely apologise.
    If you are trying to contact customer service, please know that we WILL get back to you as soon as possible. To improve efficiency and improve response time, we request that you create just ONE support ticket. Your help on this matter is greatly appreciated.

To ensure that this does not happen again, we are:

- Integrating SCS Express as a shipping option from Hong Kong to Europe. SCS have their own in-house Customs officers which will streamline the process and ensure faster dispatch and delivery.
    - Establishing another Customer Service Centre in the United States which will be staffed by modelers and will be able to answer all technical product enquiries. This is in addition to our two other Customer Service Centers.
    - Expanding our existing EU warehouse so that more customers can enjoy lower shipping costs and receive their orders quickly.
    - Negotiating with different shipping companies to be able to offer a complete range of shipping options.

As you can see, we are urgently taking steps to fix this issue. We have all hands on deck packing orders and answering emails (from Senior VPs to secretaries to janitors) to ensure that this backlog is met. We expect to be up-to-date within the a couple of weeks.

Please know that we strive to provide you with the best possible service. We regret any inconvenience or frustration that you have experienced.

Your patronage is important to us, and we hope that you will continue to give us opportunities to serve you.

Sincerely,

Anthony Hand
    President
    HobbyKing
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

För att sprida lite gott.

Beställde igår kväll och igår kväll skickades paketet.

Det kallar jag snabb orderhantering från HK.

Dock inga LiPo, men ändå.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

Detta kom i mail idag

Dear customer,

URGENT UPDATE

Our International Warehouse based in Hong Kong has been affected by changes in Hong Kong Customs policy. The new Customs Department policy is to inspect ALL parcels leaving Hong Kong (not just HobbyKing) and is refusing to accept shipments containing certain items.
    This has caused two major issues that I wish to address:

Issue One
    All orders containing lithium-based batteries that were placed between the 23rd of September and 2nd of October have been refused by customs and are being returned to our shipping dock in Hong Kong. Some orders not containing these items could also have been affected. This has also caused further delays to orders containing these items due to the backlog.
    To remedy this, we at HobbyKing are upgrading all returned shipped items to a premium courier provider that will deliver your parcels to you shortly.

Issue Two
    Due to the above issue, our Customer Service channel has been overwhelmed. This means that unfortunately all customers will have difficulty contacting Customer Service and for this we sincerely apologise.
    If you are trying to contact customer service, please know that we WILL get back to you as soon as possible. To improve efficiency and improve response time, we request that you create just ONE support ticket. Your help on this matter is greatly appreciated.

To ensure that this does not happen again, we are:

- Integrating SCS Express as a shipping option from Hong Kong to Europe. SCS have their own in-house Customs officers which will streamline the process and ensure faster dispatch and delivery.
    - Establishing another Customer Service Centre in the United States which will be staffed by modelers and will be able to answer all technical product enquiries. This is in addition to our two other Customer Service Centers.
    - Expanding our existing EU warehouse so that more customers can enjoy lower shipping costs and receive their orders quickly.
    - Negotiating with different shipping companies to be able to offer a complete range of shipping options.

As you can see, we are urgently taking steps to fix this issue. We have all hands on deck packing orders and answering emails (from Senior VPs to secretaries to janitors) to ensure that this backlog is met. We expect to be up-to-date within the a couple of weeks.

Please know that we strive to provide you with the best possible service. We regret any inconvenience or frustration that you have experienced.

Your patronage is important to us, and we hope that you will continue to give us opportunities to serve you.

Sincerely,

Anthony Hand
    President
    HobbyKing
    fredrik

Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

Standard

Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

tomasstroms avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Jobb
    System engineer - Saab Aeonautics

Standard

Kan inte vara roligt och driva en firma som säljer en produkt som fraktbolagen helt plötsligt vägrar skeppa. Har alltid fått bra service av HK så jag litar på att de löser det. Nu fick jag mail att mina batterier är på väg. Härligt.
    - Zeitgeist -

Reg.datum
    feb 2013
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

Standard

Fick mail idag att mina grejor är skickade, äntligen. Kompisen som väntat ännu längre fick också ett kollinummer idag. Det mysko är att båda våra paket går iväg via Singapore trots att ingen av oss har några batterier i försändelsen. Har Hobbyking kommit på kant med HongKong-post på allvar, eller har det bara kört ihop sig där?

Standard

Jag gav upp och krävde att få en återbetalning till PayPal. Fick ett mail för några dagar sedan - HK skulle "refund" mina pengar. Dock skulle det ta ca sju dagar "accounting procedures". Så nu får vi se vad som händer!??

dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

Standard

Ny video från HobbyKing med en rapport om hur det går för dem. Uppenbarligen är situationen rätt kritisk. De till och med citerar Churchill i videon: This is not the beginning of the end, but it may be the end of the beginning.
    https://www.youtube.com/watch?v=lmUt...e_gdata_player

Standard

Är inget konstigt med att HK har fått problem med att skicka Lipo ackar, har bara väntad på detta!
    Posten i Europa har satt en gräns på 100Wh/försändelse.
    Detta betyder att tex en 6S 5000mah går inte att skicka : 22.2V x 5 = 111 Wh
    Hälsningar Frank

Standard

Fick återbetalning från HK till mitt PayPal konto efter sju dagar som de lovat. Hur ser det ut nu har ni fått leveranser från HK sista dagarna? Behöver beställa en fläkt till en EDF som jag bara hittat hos HK International Warehouse.

Standard

Runt 40 dagar sen jag beställde och det har inte skickats. Han som gjorde ordern till mig betala direkt med sitt bankkort så nu ska banken uttreda vad som hänt innan man får sina pengar >.<

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pelleflygare Visa inlägg
    Fick återbetalning från HK till mitt PayPal konto efter sju dagar som de lovat. Hur ser det ut nu har ni fått leveranser från HK sista dagarna? Behöver beställa en fläkt till en EDF som jag bara hittat hos HK International Warehouse.
    Jag fick ett paket idag, beatällt ca mitten på september och skulle inte ingå i dem som fick gratis uppgradering av frakten, men det fick jag ändå efter några mail.
    Skickades i lördags från HK och anlände lunch idag(mån) FedEx express verkar alltså extremt snabbt om de kan göra om det! (innehöll LiPo)

Reg.datum
    jun 2008
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frank11 Visa inlägg
    Är inget konstigt med att HK har fått problem med att skicka Lipo ackar, har bara väntad på detta!
    Posten i Europa har satt en gräns på 100Wh/försändelse.
    Detta betyder att tex en 6S 5000mah går inte att skicka : 22.2V x 5 = 111 Wh
    Hälsningar Frank
    Måste vara helt nya regler, eller så slinker ett och annat under radarn, antar jag. Fick hem ett paket från HK i Kina i mitten på september med 4 st 3S 5000-ackar. Det är ju dubbelt upp mot en sån 6S-ack.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •