Efter att ha avslutat projekt 1/4 SIG C/W CUB med hjälp av Per_P som provflygare för ett par veckor sedan och jag själv som pilot igår ( den är fortfarande hel) har jag börjat på mitt nästa projekt, Jodel Remorqueur från Rödel model (/http://www.roedelmodell.com/allgemeines-14.html).
CUB´en tog mig 2,5 år att bygga så det kommer inte att gå fort!! Baktanken med att skapa en byggtråd var/är att lägga lite press på mig att vara mer aktiv och göra minst en stor grej varje vecka/månad.... samt att ha allt dokumenterat när jag behöver hjälp (och det kommer att behövas) eftersom jag inte är en van byggare.
Data om modellen finns på Rödels hemsida, de ändringar som jag kommer att göra blir antagligen bara att istf en tredelad vinge göra en tvådelad samt att ev. fixa landnings och positionsbelysning.
Motor blir antingen en RCGF 52 (52 cc bensin boxer som är inkörd) eller en NGH 38 bensin fyrtakt NIB.


Började plocka med byggsatsen för ett par veckor sedan och såg då att 6 spryglar till mellanvingen saknades, shit!! Ringde Rödel och förklarde att jag köpt byggsatsen för tre år sedan men att jag först nu packat upp den. Inga problem, tre dagar senare låg ett paket i lådan med 12 spryglar!! utmärkt eftersom jag kommer att behöva dessa vid modifieringen 3 till 2 vingdelar.
Har börjat med vingöronen så här är den första bilden.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCF1431.jpg 
Visningar:	279 
Storlek:	65,7 KB 
Id:	41129

/Kurt