Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Behöver starthjälp med KK2

  1. #21
    KaptenGnissels avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    60
    Jobb
    Elektronikkonstruktör
    Klubb
    MM-Flyg

    Standard

    Hej, lånar tråden lite då den berör ett ämne jag behöver hjälp med.

    Jag är också rätt ny på trikopter. Har precis byggt klart en tri
    (HK's X900). Har köpt alla delar på eBay och då bl a ett KK2.1 som jag nyss flashade
    in v 1,18S1 (steveis) i. Allt funkar fint, men...

    Nu har jag haft sönder alla mina CW proppar och väntar på nya som tar en eeeevighet på sig att dyka upp.
    Däremot har jag en hög med CCW proppar liggande. Motorlayouten för tri i KK2 säger
    att vänster och bakre propp skall rotera CW, höger CCW. I tråden här sägs att
    det spelar ingen roll åt vilket håll propparna roterar på en tri. En flygkollega till mig säger
    att han flyger sin egensnickrade "rc-explorer" med KK2 och bara med CCw proppar och det går
    hur bra som helst.

    Om jag nu sätter dit CCw proppar på alla armarna är det något i speciellt i KK2
    inställningarna som jag måste skruva på för att kompensera den ändrade rotationsriktningen?
    Återfallspilot - flyger både plankor och vispar

  2. #22

    Standard

    Jag har också flugit tricopter med samma proppar runt om.
    Men det var före KK2-tiden.
    När jag sen skaffade KK2 så kunde man tydligen ha en eller om det var två CW-proppar.
    Frågan är om KK2's Tricopter-mode ändrar hastigheten på de främre propparna när man girar..........
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23
    KaptenGnissels avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    60
    Jobb
    Elektronikkonstruktör
    Klubb
    MM-Flyg

    Standard

    Det ser inte ut att de gör det mer än att PI regulatorerna håller höjden. Bakre rotorn tiltar och dess varvtal ökar något för att kompensera den vertikala kraftvektorn.
    Återfallspilot - flyger både plankor och vispar

  4. #24

    Standard

    Inga problem, du kan köra med tre CW eller CCW-propellrar eller blandat om du vill. Koptern kommer att hovra lite snedare med tre lika propellrar och du får nog trimma om girkanalen.

    Citat Ursprungligen postat av KaptenGnissel Visa inlägg
    Hej, lånar tråden lite då den berör ett ämne jag behöver hjälp med.
    .....
    Om jag nu sätter dit CCw proppar på alla armarna är det något i speciellt i KK2
    inställningarna som jag måste skruva på för att kompensera den ändrade rotationsriktningen?

  5. #25
    KaptenGnissels avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    60
    Jobb
    Elektronikkonstruktör
    Klubb
    MM-Flyg

    Standard

    Ja, jag har provat nu och det funkar bra. Det märks ingen större skillnad faktiskt.
    Återfallspilot - flyger både plankor och vispar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •