Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp flasha ESC

  1. #1

    Standard Hjälp flasha ESC

    Hej
    Finns det nån vänlig själ i Sthlms-området som kan hjälpa mej flasha mina Turnigy plush 30A.
    Kan nog lista ut det själv, men det verkar finnas risk att paja esc:en om man gör fel. skulle kännas bra att rådgöra med nån som redan gjort lyckade firmwarebyten.

    Med vänlig hälsning
    Börje

  2. #2

    Standard

    Hejsan jag fick hjälp av en här på forumet med nickname mickmick
    Uffe

  3. #3

    Standard

    Är det SiLabs i dem ? Har nämligen ett par Plusher som jag tänkte flasha men inte vågat än då jag inte vill paja dem. Så skriv gärna hur du gjorde om du lyckas

  4. #4

    Standard

    Inte så svårt att göra om man har en arduino och en lödkolv med riktigt liten spets. Gjorde det på några plush 18 och ett 30 (samma esc bara fler mosfets) men funka inte att blanda dom med simonk reglage så har aldrig använt dom i en mk.

    Här har du en guide http://www.olliw.eu/2012/owsilprog-t...ls/#programmer
    Det enda som kan va lite svårt är att löda kablar till reglaget.

  5. #5

    Standard

    Ok tack. Får skaffa en väldigt liten spets då mina Plush är dom minsta på 6 gram

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Inte så svårt att göra om man har en arduino och en lödkolv med riktigt liten spets. Gjorde det på några plush 18 och ett 30 (samma esc bara fler mosfets) men funka inte att blanda dom med simonk reglage så har aldrig använt dom i en mk.

    Här har du en guide http://www.olliw.eu/2012/owsilprog-t...ls/#programmer
    Det enda som kan va lite svårt är att löda kablar till reglaget.

  6. #6

    Standard

    Hej igen

    Prövar igen om nån kan hjälpa flasha mina Turnigy plush 30A. Det är Atmega processor i dom.

    /Börje

  7. #7
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Jag bor inte i Stockholm, utan en bra bit därifrån men om du vill skicka så kan jag flasha åt dig skicka ett pm isf. Kan flasha både atmel och silabs

    Sent from my HTC One using Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •