Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Multiplex Profi 9, 12 och 16 på G?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard Multiplex Profi 9, 12 och 16 på G?

    Råkade se att Multiplex för några dagar sedan lagt ut bruksanvisningen till den nya PROFi-sändaren. Det kanske innebär att den snart finns till salu. En snabb titt i bruksanvisningen ger vid handen att ingenting tycks saknas.
    25 timmars drifttid/laddning och en speciell mod för stridsvagnar får sägas vara lite utöver det vanliga.
    Noterade också att Multiplex fortsätter traditionen med mångsidiga mixrar, det finns 4 givarmixrar och 7 servomixrar (Multiplexfolk vet vad detta innebär) som vardera har 8 ingångar(!). Dessutom finns ett stort antal fördefinierade mixrar och 4 flight-modes att tillgå.

    Ni som är MC4000 fantaster, vad tror ni om denna sändare?

  2. #2
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    Härligt kanske den kommer snart då! och det låter jäkligt intressant har själv en multiplex royal pro 16 bara den är helt fantastisk.
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  3. #3
    LennartAs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    23
    Jobb
    Grafiker
    Klubb
    TMF, Tullinge Modellflyg

    Standard Multiplex

    Hej,

    God fortsättning, såg idag att det finns datum när dom finns hos Autopartner.
    Använder själv en Royal evo 9, ombyggd till m-link och royalpro. Den nya Profi verkar klart intressant.
    En fråga, har ni någonstans sett någon mer utförligare och detaljerad bruksanvisning,
    för alla kombinationer med mixar o.dyl. eller är det egna tester som gäller?
    Skulle önska lite uppslag/förslag på hur jag kan stänga av trottle-delen,
    under inställning av helikoter servona med alla mixrar som behövs,
    man kan ju rycka ut kablarna till motorn, men finns det en bättre idé?
    Den Trottlecut som är,återgår ju hela tiden, stänger inte av helt på det sätt som jag
    skulle tycka, eller har jag missrörstått det helt?
    Tacksam för lite assisatns.
    Finns det även lite assistans att ställa in helikopter, fällor och fel, vore jag glad.
    Gäller en Align 450 pro.
    M.V.H.
    Lennart
    Flyger
    Easy Glider PRO, T28 Trojan 140 (el) FMS
    UcanDo 60 (saito 72), FunCub XL
    Extreme Flight MXS 60 storlek, F-27Q Stryker Parkzone.
    Multiplex Profi tx 16
    Multiplex Royal Pro 9, M-Link

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Jag har inte så mycket hjälp att erbjuda vad gäller inställningar i de nya Multiplexsändarna.
    Jag kan dock se ett par alternativ för att "låsa" trottelutslaget.
    - Använd "throttle hold"-funktionen
    - Lägg trottelkurvan på 0 över hela spakutslaget för en av de valbara flygmoderna.
    - Använd en av de fria mixrarna för att mixa trottelkanalen till sig själv med -100% och en lämplig offset (-100%).

    Jag brukar ta loss kabeln från mottagarens trottelkanal till fartreglaget och istället strömförsörja mottagare och servo med en vanlig mottagarack. På så sätt eliminerar man fullständigt risken för att motorn ska gå igång av misstag när man gör grundinställningen av helikoptern.

    Allt man kan vilja veta om inställningar av 450 Pro finns här (eventuellt måste du registrera dig för att kunna se videofilmerna): helifreak.com

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •