Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Autonom flygning med APM 2.5/2.6

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Låter som smått skitsnack. vet ett professionellt företag som kör stora maskiner med redkameror under med APM i maskinen
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    54
    Jobb
    Dr
    Klubb
    Mora MFK

    Standard

    Det där är inte ett problem med extern kompass. Både Pixhawk och APM 2.6 har det som standard (modell DJI Wokong, med kompassen och GPS på en pinne).

    Äldre APM 2.5.2 och innan har inbyggd kompass och då får man tänka lite när man bygger (inga DC kablar med höga strömmar för nära, twista alla kablar etc).

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Ja jag tyckte det var konstigt också att det skulle störa ut med de nya systemen. Några tips vad man ska köpa för grejor till en foto och ortohexa. Har en hexa wkm idag men flygtiden är endast 12min med en vikt på 3.5kg och tigers 710kv. irriterande att varje gång knappt kunna ställa sig I läge förrän man måste landa. Ska ha en nex kamera på mitt nya bygge. Har en gopro på den gamla

  4. #24

    Standard

    Fick en quad klarbyggd i går med APM 2.6 och den externa GPS-kompassen på "pinne". =)
    http://forum.motorportalen.net/viewt...p?f=61&t=12573
    Ska bli kul testa (har redan bekantat mig med ortofoto med APM 2.5/2.6 med hexacoptrar, X8 och flyg), men denna är min egen och får göra allt från scratch, klart intressant.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Montera kontrollen så långt ifrån batteri och kablar du kam eller kör 2,6 med extern compass montrerad på GPS kortet.

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Upps svarade från förra sidan visst.

  7. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Montera kontrollen så långt ifrån batteri och kablar du kam eller kör 2,6 med extern compass montrerad på GPS kortet.
    Stjäl tråden lite... Jag har ju satt min ack mellan plattorna på DJI F450 och APM 2.6 ovanpå övre plattan (med externa GPS-kompassen). Finns ju inte bra ställen att ha grejerna på, vad göra liksom? Sätta acken under och sätta APM på en ställning ännu högre upp?
    http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=10095
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Du vill också ha kontrollen sånära centrum av propeller planet också. Men en aning ovanför för att slippa luftbubblan som blir när man flyger och använder höjdhållning. Men den klarar det mycket bättre sedan dom implimenterade accelroneter höjdhållning och den intw bara går på barometern. Men har du 2.6 så kommer compassen ifrån magnetfälten och du behöver inte oroa dig om det speciellt mycket.

  9. #29

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    På min stora ligger jag precis på gränsen flr vad som anses fungera med störningar och den håller sig rätt bra. Det är mest gps mottagnings problem jag har. Den stora väger ju ungefär 4kg kontrollen sitter ca 3cm ifrån strömflrdelnings plattan. På min. Kan räcka att göra om compass mot för att min ska fungera perfekt igen flr har bytt propellrar sedan jag gjorde det. Edit: har dock beställt en lea 6h med compass från hobbyking. Så kommer flyga som det är tills den tyker upp troligtvis imorgon, blir att göra en ny compassmot kallibrering då den är monterad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •