Har varit inbiten mikrokopter andvändare sen grottmannes tid och har av någon underlig anledning inte tittat åt nåt annat håll )

Hursom så har jag köpt en Naza V2 till en Disco pro som jag håller på att testa ut, har två ggr nu varit med om ett inte så bra fenomen då man flyger på hårt.
Om jag flyger tex sidled full fräs för att sedan flyga framåt i full fart så får den ibland för sig att inte stanna om jag sedan ger fullt bakåt, jag upplever det nästan som att ju hårdare man flyger så blir spakutslaget mindre när man ska stanna upp maskinen.

Kanske givarna blir knäpp av för hög belastning, tex radian har ju detta fenomen att sensorerna får spel om man flyger på hårt och den börjar då drifta av, min tanke e då att nazan kanske får fel lutningsinfo av givarna?!

Har allt balanserat, naza kalibrerad, flög i Atti utan gps, har inte prövat om switch till manuellt hjälper...troligen så gör det de. Ska testa mera imorgon.

Hittade på ett forum en som har upplevt liknande, nån som har erfarenhet av detta?

http://steadidrone.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=169