Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Svårslaget RC-plan

  1. #1
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard Svårslaget RC-plan

    Det blir inte lätt att bräcka detta...

    http://www.dumpert.nl/mediabase/6564...estvlucht.html
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Skoj! Intressant att man INTE fick se sättningen,var faktiskt mest den som jag var nyfiken på.Om jag inte missminner mig så har man flugit radiostyrda målflygplan sen Queen Bee på trettiotalet men imponerande är det..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Standard

    lite mer regler att följa när det kommer några ton farandes...då framstår våra små UAV som harmlösa
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    Får inte plats i bilen :-(
    Men det har visats film även på stora saker som landat utan förare på hangarfartyg vilket ju inte är så dåligt.
    ___________________
    patrik@pgdata.se

  5. #5

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    COOLT!
    Vet inte om ni såg detta på Discovery för typ ett år sedan men det var riktigt coolt...........flyger kärran med en T8FG......dock är inte landningen med i detta klipp tyvärr hehehttp://www.youtube.com/watch?feature...&v=KLnE-OgkyH4

  6. #6

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    FPV-flygare... släng er i väggen!!
    Retroholic!

  7. #7

    Standard

    Såg en dokumentär om flygande, obemannade stridsfarkoster för ett tag sedan och då var de här redan i full drift på typ Top Gun-skolan. Piloterna som kom dit övade dog fight mot Fpv-piloterna.
    Chefen för fpv:arna sa att de aldrig "gav bort" planen till de riktiga piloterna utan fpv:arna alltid försökte få ner sina plan hela.
    Kommer inte ihåg om de sa om de fick skjuta tillbaka!?
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-10-17 klockan 09:12.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  8. #8

    Standard

    Tycker det påminner om våra modellflygplan, de flesta saknar pilot i cockpit, men flyger ändå (!)
    Undrar va' detta beror på?

  9. #9

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av darkling76 Visa inlägg
    COOLT!
    Vet inte om ni såg detta på Discovery för typ ett år sedan men det var riktigt coolt...........flyger kärran med en T8FG......dock är inte landningen med i detta klipp tyvärr hehehttp://www.youtube.com/watch?feature...&v=KLnE-OgkyH4

    Upprinnelsen till denna flygning visades i sin helhet på Discovery för något år sedan och flygplanet kraschlandade i öknen, och blev totalhavererat, vilket var väntat. Det handlade om att öka säkerheten på flygplan vid nödlandningar.
    Det blev ett dammoln av stora mått vid sättningen och främre delen av cockpit bröts helt av. I verkligheten hade nog inte dom piloterna överlevt.
    /Lelle

  10. #10


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Upprinnelsen till denna flygning visades i sin helhet på Discovery för något år sedan och flygplanet kraschlandade i öknen, och blev totalhavererat, vilket var väntat.
    Dom visade hela programmet nyss också. I helgen som var kanske? Så det finns alltså hopp om att dom visar programmet i repris inom en snar framtid.

  11. #11

    Standard

    Tror det var det här programmet jag såg, men det är tyvärr sedan länge borttaget från Svt play. Men om någon är intresserad kanske det går att nosa upp den någon annanstans på här på nätet.

    http://www.svt.se/dokument-utifran/robotkriget

    ( Jean-Martial Lefranc, Killer Drones and Secret Wars)
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-10-17 klockan 09:11.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •