Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Klubb med bygglokal i/runt Göteborg

  1. #1
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Question Klubb med bygglokal i/runt Göteborg

    Hejsan,

    Vi är en handfull glada vänner som tycker det är kul att bygga och och meka med flygplan. Mest är det en fråga om enklare foamboard kreationer men även multikoptrar och annat förekommer, det är altså inte stora skalamodeller vi håller på med.

    För närvarande kikar vi på att hyra någon källarlokal där vi kan ha våra saker, bygga och umgås. Däremot är det ju ganska god chans att det redan finns flygklubbar eller sällskap med trevliga lokaler som man kan hålla till i i eller runt Göteborg.

    Vad vi söker är;
    - Lokal och klubb med trevligt folk
    - Där det finns plats och är riskfritt att lämna utrustning, elektronik och verktyg utan att de vandrar i väg.
    - Tillgång till lokalen när lusten faller på (ta en timma efter jobbet här och där tex.).
    - Det är lite mer söndagsflygningsstämning än seriös tävlingsanda.


    Någon som har några ideér och erfarenheter? Det hade ju blivit mer socialt och dessutom billigare att dela med fler än att hyra en själva.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  2. #2

    Standard

    Antagligen inte så intressant men som kuriosa, Akmg hade tidigare en lokal i välen som avyttrades pga bristande intresse från medlemmarna och den kostade ganska mycket.

    Det sagt, bygglokal låter trevligt, jag minns det som jätteroligt när man var yngre om inte annat.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  3. #3
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Spännande fråga, skall bli intressant med svaren.

    För 15år sedan var det nog ganska vanligt om än avklingande med klubblokal. Nu för tiden verkar det vara sällsynt om inte helt utdött, men någonting som det börjar pratas om mer och mer. Kanske inte bland nya flygare men bland de äldre återvändande flygarna.(Äldre som i många år i RC branschen snarare än ålder) Nästan överallt finns ju vindslokaler, tomma företagshotell etc som man skulle kunna använda sig av. Det behövs någon eldsjäl som kokar kaffet och håller kontakten med hyresvärden, jag tror det är där det brister på många håll.

    Jag tror det skulle vara väldigt nyttigt att komma från datorn ett tag också och dela på erfarenheterna. Det är någonting som man tappar bakom datorn på forumen.
    Superhero

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    även om jag inte är nån flitig byggare så är det rätt trevligt med bygglokal i tranås är den rätt välbesökt under vinterhalvåret.


    kolla runt lite i industriområden typ högsboindustriområde finns mer lokaler än man kan ana och en hel del trevliga firmaägare.
    kika tillex in på javimusik (tror fortfarande det heter så och ligger i högsboindustriområde eller låg iallafall) träffar du på en Sören så hälsa att jag tycker han skall ordna en lokal till er.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Om det är något jag saknar från tidigt modellflyg så är det verkligen en bygglokal med en egen plats att skräpa ner på.
    Nu sitter alla i egna hem och filar...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6

    pgrtss avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2 017
    Jobb
    Hobbyforskare
    Klubb
    Ripa MFK SWE-68159

    Standard

    En klubblokal med materialförråd och gärna fika är trevligt.
    Bilder från senaste månaden : http://mfksnobben.se/images/galleri/1xxx/Index.htm
    Och för några år sedan då det satsades en hel del på ungdomar - bilder även från materialförrådet där det gick att handla allt man behövde. http://mfksnobben.se/images/galleri/0712/snobb0712.htm
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	131015-01.JPG 
Visningar:	81 
Storlek:	96,0 KB 
Id:	41353
    ___________________
    patrik@pgdata.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •