Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skummt problem med naza v2

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Skummt problem med naza v2

    Jag startade min naza v2 quad för första gången idag, dock märkte jag något kontigt. Efter ca 4-5 min flygning började det blinka rött precis som de gör när det andra volt skyddet går in. Så jag landade och mätte batteriet och det låg på 15,28v (4s).

    Men i naza assistansen så har jag ställt in att andra skyddet ska gå in 13,9 v belastat. Jag såg aldrig att den ens blinkade gult, utan den gick ifrån normalt grön blink till röd blink på en gång.
    Jag har tittat i naza assistansen nu efter fel meddelanden men allt ser ok ut där.

    Batteriet är helt nytt 4000mah zippy compact.

    Någon som vet vad som kan spöka?

    Mvh Defuncta

  2. #2
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Det kan även va "Compass Abnormal Work" (sidan 23 i Quick Start Guide v1.12). Själv föredrar jag att köra utan Nazas inbyggda spännings varning. Kör hellre sönder en acc än att den går ner sig själv. Har ändå koll i OSDn samt Ground Station.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Det kan även va "Compass Abnormal Work" (sidan 23 i Quick Start Guide v1.12). Själv föredrar jag att köra utan Nazas inbyggda spännings varning. Kör hellre sönder en acc än att den går ner sig själv. Har ändå koll i OSDn samt Ground Station.
    Tack ska prova kalibrera om kompassen. Jag tänker att de kan vara bra som en liten livlina så man inte flyger så volten sjunker så mycket att motorerna dör och allt faller.

  4. #4
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Risken med Naza är att det kan sjunka lite för fort, då "landar" den själv. Man kan dock köra en flygning med varning påslagen, samt ha en timer. Sen stänger man av varningen och kör efter timern. Då har man helt okej koll.

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Risken med Naza är att det kan sjunka lite för fort, då "landar" den själv. Man kan dock köra en flygning med varning påslagen, samt ha en timer. Sen stänger man av varningen och kör efter timern. Då har man helt okej koll.
    Så länge Lipon är frisk ja, börjar den ge sig funkar det ju inte
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •