Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Ersättning för Gopro 3black.

  1. #1

    Standard Ersättning för Gopro 3black.

    hejsan.. har läst mig till här på forumet att många har problem med hero kamera till sitt fpv flygande. Funderar på att bara använda den att filma med för att ha en liten som FPV kamera. Men vilken? finns en hel uppsjö av varianter?
    Jag kör med Immersion/fatshark 5,8ghz "plug n play" prylar för tillfället.. Någon som provat fatsharks kamera varianter? eller har någon annan smidig och bra kamera att rekomendera..

  2. #2

  3. #3
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Är det inte 5V ut på Immersion?

  4. #4
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Spelar ingen roll, mata 12v kameran direkt från 3s lipo och anslut bara videosignalen till sändaren.

  5. #5

    Standard

    Tackar.. är dom smidiga att beställa ifrån? Ska jag beställa andra linser med eller funkar det som medföljer bra?

  6. #6
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Spelar ingen roll, mata 12v kameran direkt från 3s lipo och anslut bara videosignalen till sändaren.
    Klart man kan göra det men jag tänkte eftersom han skrev "Plug n Play" att det kanske var bättre med en 5v kamera.

  7. #7
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fmxdanne Visa inlägg
    Tackar.. är dom smidiga att beställa ifrån? Ska jag beställa andra linser med eller funkar det som medföljer bra?
    Dom är mycket bra att handla av.
    Linser är en smaksak. Runt 2-3mm för multirotor och 3-4mm för flygplan brukar funka fint.

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inga problem alls dom skickade även en ersättningskamera när jag fick en trasig bara jag visade returkvittot när jag skickat så det va inte lång tid utan kamera alls.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #9

    Standard

    Det låter bra! =) sitter bara och försöker bestämma vilken kamera nu.. vilka använder ni simon?

  10. #10

    Standard

    Jag körde tidigare med Sony och var helnöjd med dessa, numera kör jag med Pixim Seawolf och de är riktigt grymma i alla tänkbara förhållanden. För nattflyg har jag extremt ljuskänslig kamera och en lins som har ett stort ljusinsläpp.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #11

    Standard

    Den kameran ser ut att kunna va riktigt bra! Men ang inkoppling av en sony minikamera.. är det lika simpelt som det verkar? röd/svart till 3cells lipo som strömförsörjning och gul in i videosändaren?

  12. #12
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Så enkelt är det
    Ska du köra samma lipo som du flyger med? Skaffa isf ett lc filter så filgrerar du bort störningarna i bilden.
    Kolla hk.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Så enkelt är det
    Ska du köra samma lipo som du flyger med? Skaffa isf ett lc filter så filgrerar du bort störningarna i bilden.
    Kolla hk.
    Härligt..=) har precis börjat med FPV, Premiären med Googles gjordes igår med min bixler 2.. =)
    Fantastisk upplevelse!
    Fungerade visserligen kalas med min gopro kamera men vill nog hellre byta ut den mot en lite billigare nu under inlärningstiden.. en trasig gopro vid crash skulle ju va lite tråkigt..

    Tack för alla bra svar! Kommer säkert mer frågor under resans gång.. =)

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    10
    Jobb
    snickare
    Klubb
    piteå flygklubb

    Standard

    jag har använt en gopro silver 3a som main fpv kamera på quadden hela sommarn. har fungerat klockrent. DOCK! måste man spela in på den under tiden, annars riskerar den att slockna mitt under flygning.

    samt vara grymt noggran med laddade batterier samt inte fulla minneskort.

    latency på kameran har ja inte upplevt som något direkt problem, något som e lite jobbigare å framförallt svårare att vänja sig vid är den grymma vidvinkeln. sjukt svårt att se avstånd till saker och ting.

    Jag har även en kamera ifrån security kamera 2000, den fungerar också riktigt bra. men saknar bredbilden när man väl har vant sig vid den

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •