Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Förväxlad HK-order

  1. #1

    Standard Förväxlad HK-order

    Tjena,

    Kompisen har i HK-kaoset mottagit sitt paket efter ett par veckor. Det visade sig dock vara någon annans order i paketet.

    Lär väl bli foton tagna och inskickade etc. Någon som vet vad man kan förvänta sig? Betala frakt själv tillbaka till tjiiina och vänta fint tills rätt produkter dyker upp?

  2. #2

    Standard

    Vad fick ni och vad skulle ni ha? Frakten brukar göra att det inte är lönt att skicka tillbaka det så kan ju va en ide att sälja det som ni fick om det har samma värde som det ni beställde.

  3. #3

    Standard

    Han hade beställt radio, lipos, laddare etc. Det han fick va en liten epo-YAK och massa krimskrams. Långt under vad hans order kostade. Har du haft erfarenheter utav tjafs med dom?

    Det roliga är att jag har 20+ ordrar och aldrig stött på problem. Polarns första någonsin blir helt fel. Hehe

  4. #4

    Standard

    Försvarar inte HK men jag har full förståellse för att det hänt. De flesta ordrar därifrån kom ju tillbaka och fick skickas på nytt.

    Beställer tillbehör och reservdelar från en och samma leverantör dagligen och efter en lagerflytt har näst intill ingenting fungerat i över en månad och dessa har då ett väldigt begränsat antal adresser i europa att skicka till. HK har ju privatpersoner från hela världen så i mina ögon är det en självklarhet att det strular när de flesta paket måste tas emot och skickas på nytt.

    Hoppas det löser sig. På min beställning gick inte betalningen att genomföra så när det väl hade löst sig så var några saker restade. Efter lite väntan fick jag tag på Live Chatten och pengarna för dessa prylar skickades tillbaka till paypal på en gång.

  5. #5

    Standard

    Tråkigt när det händer har försökt att prata med dom men ger mig inte några rimliga svar. La ordern 15sep och den skulle skickats några dagar efter men fick ett falskt tracking nummber och har inte fått paketet ännu (EMS express)så nu ska hobbyking utreda och det tar 4-6veckor det är bara sjukt.

    Men försök att prata med deras support och går inte det kolla med paypal och säg att du inte har fått det du betalade för.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Jag fick vänta 6 veckor på EMS express från HK denna gången och det var bara delar och kontakter och annat krafs. Förra gången jag tog EMS Express så var det på min gimbal och på 4 jättelipos, det fick jag på en vecka.

    Har en på ingående från euro warehouse också, får se vilken tid det tar. Enligt trackingen passerade det Danmark igår.

  7. #7

    Standard

    EMS hade inte ens registrerat något paket med mitt tracking nummer så tvekar på att det bara är en försening. Innehöll även ett li-fe till min radio så who knows vad som hänt med det?

  8. #8
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Har en på ingående från euro warehouse också, får se vilken tid det tar
    Ganska exakt 1 vecka brukar det ta

    Har en från international warehouse några esc och den har tagit 12 dagar och finns nu enligt tracking under sortering i Stockholm import
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Ganska exakt 1 vecka brukar det ta

    Har en från international warehouse några esc och den har tagit 12 dagar och finns nu enligt tracking under sortering i Stockholm import
    3-4 dagar har det tagit från EU dom flesta ggrna för mig.

    Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lahjnuz Visa inlägg
    Tjena,

    Kompisen har i HK-kaoset mottagit sitt paket efter ett par veckor. Det visade sig dock vara någon annans order i paketet.

    Lär väl bli foton tagna och inskickade etc. Någon som vet vad man kan förvänta sig? Betala frakt själv tillbaka till tjiiina och vänta fint tills rätt produkter dyker upp?
    Ta det med HK live chatten; vet inte hur de har det nu iom allt returkaoset (se tex tråden om HK international här på forumet) men de få gånger det strulat har det löst sej vettigt via chatten. Hyfsad bra engelska för förståelsens skull är nog nödvändig men vi har fått 1) returvara utan kostnad, tex nån modul felaktig och saknades större ack i en annan försändelse eller 2) tillgodo varuvärdet så man fått beställa nytt (men då blir frakten en blåsning; har å andra sidan inte behövt returnera något mer än bildbilagor till supporten...)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  11. #11

    Standard

    Jag råkade för exakt samma för ett par månader sedan...tog bilder osv....tänkte ett tag....kollade värde på grejerna jag fick men inte beställt....visade sig vara ett antal lipos till ungefär samma värde som det jag hade beställt och då orkade jag inte bråka och istället gjorde en ny beställning för att få prylar jag egentligen behövde och ville ha.

    Frakten och den långa väntetiden gjorde att det kändes som enklaste lösningen just då.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •