Reklam

 
Sidan 1 av 12 12345611 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 238

Ämne: C-ARF Corsair F4U-1D

  1. #1

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard C-ARF Corsair F4U-1D

    Hej avitörer.
    Jag har en tid haft lite problem med att komma in på RCFF´s forum, och har av nämnda skäl inte varit så aktiv. Henke jobbar som tusan för att lösa problemet, men kommer inte på vad det var som gör att jag blockeras. Under tiden som han oförtrutet jobbar vidare så har jag till slut bytt till goggle Crome. Vågar inte ens tänka på att starta frå Telia igen. Om det nu skulle visa sig att det blir stopp igen, så kommer tråden att avslutas till vi hittar "boven".


    Till saken.
    Jag har för en tid sedan köpt på mej en C-ARF Corsair F4U-1D. Det är nu tyvärr ingen strån & stickor-modell utan en ARF. Jag har som många andra också fastnat i ARF-träsket pga balsadammsallergi. Letar efter ny lokal, så då kanske det kan bli bättre med ett rejält utsug, och då kan det nog bli ett träbygge från scratch igen.

    Lite bilder



    Två stora kartonger anlände för en tid sedan.



    Mycket välpackat. Inga skador trots transport från Thailand.


    Tailwheel


    Huvudställ



    Solopropeller med 3 blad.


    Det får bli allt för denna gång. Kommer mera.

    Ha de´
    /Lelle

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jisses, vilka snygga spiror!!
    Hoppas resten är lika fint.
    Retroholic!

  3. #3

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    ÄNTLIGEN!!

    Ska bli kul att se hur långt du har kommit. Skulle dé va 1/4-skala Corsair och Fw190D9 i depån på MFD nästa år??!!