Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Fredagsnöten: Ipad och videoredigering

  1. #1
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard Fredagsnöten: Ipad och videoredigering

    Någon som vet hur man gör följande?
    Överföra MPEG till Ipad i användbart format för ipad.
    Du har filen (MPEG) på usb minne.
    Och du får inte använda någon vanlig pc/Mac.

    200 kr till den som löser detta!
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  2. #2

    Standard

    Såvida du inte har någon tilläggsutrustning går det inte då iPad inte har USB-gränssnitt.

  3. #3

    Standard

    Kan du inte läsa minnet med någon adapter så är du körd....

    Annars kan VLC spela upp formatet när du väl fått in den i paddan
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4

    Standard

    Jag har dock fört över filer till min iPad på två olika sätt och ingetdera involverar iTunes. Det första är att via en USB-iPad dock connector adapter fört över filmen. Filen måste dockha ett filnamn som börjar med DSC samt har fem efterföljande siffror, ex. DSC12345.mpg. Detta verkar iPad acceptera och kan importera filen men den kommer att hamna i ditt bildgalleri, inte under filmer.


    Alternativ två är dock bäst och kräver varken PC eller Mac. Ladda ner appen AVplayerHD till din iPad. I den kan man föra över filmen via FTP eller HTTP. Detta kräver en apparat som kan ansluta en USB-sticka samt öppna en webbsida... exempelvis en Android.


    Då alternativ 2 löser ditt problem och så antar jag att de 200kr är mina?

  5. #5
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    And we have a winner!!!
    "Alternativ två är dock bäst och kräver varken PC eller Mac. Ladda ner appen AVplayerHD till din iPad. I den kan man föra över filmen via FTP eller HTTP. Detta kräver en apparat som kan ansluta en USB-sticka samt öppna en webbsida... exempelvis en Android. "

    Givetvis är de 200 kr dina! I am a man of my word : )
    Och du besparade mig precis 4 timmars googlande med krångliga lösningar innan man hittar en vettig lösning att följa. Så helt enkelt en winwin situation : )

    I mitt fall är problemet fpv anknutet såklart! Vill överföra fpvfilm från min DVR1000. Har en Ipad4, bärbar pc från jobb (men spärrad från att istallera nya program- Nån korkad företagspolicy så oanvändbar privat förutom för office och surfning) och jag HADE en rejäl stationär pc men den har totalhavererat nu (bortom all räddning). Så mitt alternativ är köpa en ny hyfsad bärbar= säg 5000kr, + ett videoredigeringsprogram säg 800 kr. Eller köpa ett ok ipad videoredigeringsprogram på itunes 22 kr : ). Enda problemet kva var det du just svarade på, så i princip sparade du mig just 5800 kr då jag inte har nytta av en bärbar för övrigt : )

    Men...genom http sa du (AVplayerHD) så i princip lägga in Mpeg filen på jobb, skicka mail (hur mycket kan man trycka med där i MB?) till min live mail. Och sedan öppna från ipad därifrån?
    Eller? Jag har en Android som privat 2a telefon...har jag någon nytta av den för att få över filen? Eller vilken sladd skall man köpa? Ipaden har jag hemma uppkopplat på trådlöst wifi. Vilken är bästa lösningen om jag laddat ner (AVplayerHD) och vill få in 300MB fpv klipp? Lägga in på jobbet och tanka in på icloud där och sedan öppna i Ipaden? Eller hur skall jag få över filen?

    Mvh Magnus

    PS Bifoga kontonr och bank på pm så laddar jag över din "konsultavgift" inga problem. Glöm ej rapportera detta till Skatteverket bara : ) hehehe
    Senast redigerat av MagnusStrömqvist den 2013-10-25 klockan 14:12.
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  6. #6

    Standard

    Det enklaste tycker jag är att använda sig av en sk OTG-kabel (On The Go). Men den kan man mycket enkelt ansluta massor av mer eller mindre nödvändig utrustning till din telefon som ex tangentbord, möss och USB-minnen. Det krävs dock att din telefon har minst Android 3.1 på din telefon.

    Teknikmagasinet: http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...able%20Angled&
    Kejll&co: http://www.kjell.com/sortiment/dator...adapter-p92967
    eBay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...cable&_sacat=0

    Med appen installerad i din iPad och minnet anslutet till telefonen så är det bara att ange den webbadress som anges i appens fönster (om du väljer HTTP). Där kommer du till en webbplats med möjlighet att föra över filen. Ett alternativ är givetvis att föra över via FTP men jag tycker att HTTP går bättre och snabbare.

    Givetvis är samtliga tips gratis!

  7. #7
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Då är jag skyldig dig ett stort TACK! Jag satte en summa för att få ett snabbt svar, folk orkar inte engagera sig om man inte har tur och någon är speciellt intresserad. Och människors tid är värd pengar så jag såg det som ett bra sätt att få snabbt kompetent svar. Det visade sig att du höjer dig över mängden Boopidoo! Är skyldig dig en stor kall en. Hojta till om du är i Halmstad nångång : ). Verkar som jag får skaffa en större surfpott på mobilen dock om jag skall över med sådana volymer över internet hehe! Tack igen

    Ps... Men vänta kan man inte köra det över wifin på nätverket hemma? Borde väl gå..testar det
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  8. #8

    Standard

    Dropbox på telefonen och paddan skulle kanske fungera. Vad har du för Android telefon? Jag fick med 48GB extra dropbox utrymme i två år med min Samsung telefon.

  9. #9

    Standard

    Jepp, jag kör alltid över wifi. Det blir automatiskt en intern address om du kopplar upp paddan på ditt hemmanätverk.

  10. #10
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    En HTC Desire. 2 år gammal
    Hur vet man vilken android version man har så att otg fungerar? Hittar inget under inställningar
    Senast redigerat av MagnusStrömqvist den 2013-10-26 klockan 00:07.
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

  11. #11

    Standard

    Jag har inga inställningar för USB stödet på min Samsung S3 men jag har provat både tangentbord, mus och USB minne. Det fanns också lite videos på nätet som visar HTC Desire med OTG igång. Jag skulle gissa att USB minnet dyker upp så fort du pluggar in det.

    Jörgen

  12. #12
    MagnusStrömqvists avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    401
    Jobb
    Teknisk säljare
    Klubb
    Höka Halmstad

    Standard

    Ok, tack för alla svar!
    Byta/köpa? Hör av dig!
    Pistonpowered:
    112” 3W Mustang, DLA116cc rad
    90” Fokker D7 1/4, DLE55RA m autostart
    87” TC Flybaby, ASP 160 twin
    67” Bucker Jungmeister, Saito 125 4takt
    60” Fokker D7 m Saito 82B 4takt
    El drift: F3A sebart Wind Pro
    Sändare: Futaba 18MZ, 16IZ

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •