Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Naza vägrar starta efter ny mjukvara

  1. #1

    Standard Naza vägrar starta efter ny mjukvara

    Får inte min Naza att starta motorerna efter att jag uppdaterade sw i den,har gjort all kallibrering som går att göra tror jag,har jag missat något ?
    Den blinkar två oranga och tre röda efter självcheken

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    inte ens på sin idl spin eller menar du när du ska flyga iväg?

    sen kan man behöva vänta lite på den nya mjuvaran innan man kan göra nått alls. den går inte stoppa i accen och sedan armera direkt.
    verkar vara lite olika hur länge man måste vänta, för mig är det mellan 5-10 sek men en annan kille i klubben får vänta riktigt länge över minuten.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Ja efter att jag har kopplat ihop den med accen så brukar jag vänta till den blinkar snabbt grönt då vet jag att den hittat satteliter,sedan när jag har fört spakarna snett nedåt som jag alltid gjort händer det ingenting,motorerna spinner inte igång

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ville bara kolla så du inte råkat ut för samma som en del andra då den inte varvar upp motorer innan man kommer upp över 50% trottle.

    jag har själv samma problem nu , det skumma för min del är att den är flugen och dator ej inkopplad och sen helt plötsligt så blev den sådan.
    jag misstänker att det handlar om radiokalibrering men eftersom du får det direkt efter kalibrering kan det ju knappt vara det.
    har du gjort gps kalibreringen ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Om det blinkar 2 Gula ( orangea ) och 3 röda innebär det enligt manualen att spakarna inte är i mittläget och du har väldigt dålig gps mottagning

    Har du fått den att blinka grönt dvs full GPS mottagning ? och ändå vill den inte armera ? om inte spakkalibreringen är rätt armerar den inte , hände mig nån gång i början när jag justerat spak på trimmer under flygning

    Ibland är kalibreringen lite glitchig och det står och hoppar lite mellan grönt och inte , det är viktigt den är stabil på grönt
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Standard

    ja den blinkar grönt o fint,ska prova o kallibrera om spakarna igen då

  7. #7
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Har du kalibrerat kompassen? Efter uppdatering måste man kalibrera den. Och har man gjort det så kan man även slå IOC.

  8. #8

    Standard

    Har köpt f450 med naza v2 som jag fått ihop nu, uppdaterat mjukvaran till 4 och när jag utför startkommandot händer inget alls... Så antar att det finns fler som har problem... Någon som kommit på någon lösning? Min kompass är inte kalibrerad men ja tycker ändå att ja borde kunna gå igång motorerna?

    mvh defuncta

  9. #9
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Är inte kompassen kalibrerad kommer den inte starta. Kan du köra Motor test från Naza Assistant?

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Är inte kompassen kalibrerad kommer den inte starta. Kan du köra Motor test från Naza Assistant?
    Okay de ligger till så alltså Ja kan köra motor test fast den snurrar bara typ en halv sekund, men så kanske de ska vara... Får kalibrera kompassen i morgon så får ja se...

  11. #11
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Ja kan köra motor test fast den snurrar bara typ en halv sekund, men så kanske de ska vara...
    Det är så det ska vara, det är för att man ska kunna kontrollera att motorerna roterar åt rätt håll


    Och glöm inte - inga propellrar monterade medan du testar.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Är inte kompassen kalibrerad kommer den inte starta. Kan du köra Motor test från Naza Assistant?
    Kan meddela att motorerna kan man visst starta utan att kalibrera kompassen gjorde om min tx kalibrering sen fungerade det...

  13. #13
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Defuncta Visa inlägg
    Kan meddela att motorerna kan man visst starta utan att kalibrera kompassen gjorde om min tx kalibrering sen fungerade det...
    Nämen. Då va det mao inte fel på kompassen, för när jag testat så har det inte gått. Iof sitter det i ryggmärgen på mig att kalibrera både TX och kompass

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    7
    Jobb
    Guldsmed, juvelsfattare
    Klubb
    Västerås flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av searay Visa inlägg
    Får inte min Naza att starta motorerna ------- ar jag missat något ?
    Den blinkar två oranga och tre röda efter självcheken
    Hejsan, är ny här på forumet.
    Jag har lika dant, 2 orange och 3 röda, går aldrig över till grönt. Någon??
    Din fråga searay, har du kollat att dina fartreglage är OK, tror de behöver stå lika för att motorerna skall starta, dock inte riktningen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •