Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Wookong-m problem eller något annat

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard Wookong-m problem eller något annat

    Jag undrar om någon har en lösning eller upplevt samma problem som jag. Jag byggde en Tarot 690s och jag har 710kv tiger, dji 30 esc och jr 12dsm. När jag lyfter och hovrar så vrider sig hela hexan åt höger. Jag trimmar på kontrollen tills den stannar. Det känns inte rätt. Jag körde med multiplex royal pro förut och det var aldrig några problem eller behov att trimma efteråt.
    Jag kollade på ramen och några fästen sitter lite snett I förhållande till de andra, inte mycket. Kan det vara det som spökar? Kollar också I assistenten och när jag kalibrerat så kan jag se att den svajar lite I kontrollen. Den är inte helt stabil utan rör sig väldigt lite. Varför är det så??
    Jag förstår inte hur det kan bli såhär.

    Tacksam för tips

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    30
    Jobb
    Ja mest hela tiden
    Klubb
    Letar

    Standard

    Utan att veta låter det som om GPSen är fel kalibrerad, kolla in http://magnetic-declination.com/ så kan du ställa "gps pucken" helt rätt.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mikael Wijk Visa inlägg
    Utan att veta låter det som om GPSen är fel kalibrerad, kolla in http://magnetic-declination.com/ så kan du ställa "gps pucken" helt rätt.
    Det kan inte vara så att du måste justera gain på yaw? Hur är den att styra trögare åt ena hållet?

    Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Med "fästen sitter snett i förhålande till de andra" menar du alltså att motorerna är vridna? Är det där en maskin med runda armar?

    Sätt motorerna rakt så löser det sig!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •