Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Reservdelar till DX8?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Reservdelar till DX8?

    Hände en liten olycka med min DX8 för någon vecka sen och då bröts 3st switchar. Tänkte att det bara va att gå bort till den lokala elektronik affären (electrokit) och köpa några switchar men nej det gick inte. Tydligen så var det special med långa 3pos och 2pos switchar :/

    Så nu till frågan. Någon som vet var man kan köpa switchar som jag behöver av hög kvalitet? Vill inte ha något 1$ på ebay utan något mer seriöst.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-10-27 21.46.07.jpg 
Visningar:	128 
Storlek:	56,3 KB 
Id:	41509
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2013-10-27 21.47.02.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	64,5 KB 
Id:	41511

    Tack//Christian

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    291
    Jobb
    DNA-hacker
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Elfa har altid hög kvalitet, men det kostar. Tyvärr har de ingen butik i Malmö längre.
    Annars har jag köpt en del komponenter direkt från Velleman (www.velleman.eu) förr om åren.

  3. #3

    Standard

    Hittar tyvärr inga med lång brytare hos elfa Men kunde man inte köpa lösa switchar till dom äldre graupner mc-24 och liknade? Kanske någon som har link till en affär som kan hjälpa en att få tag på switchar?

    Provade att kontakta spektrum men fick bara ett otrevligt svar att kontakta small size hobbyland i Norge. Har haft att göra med dom innan och säger bara aldrig igen!

  4. #4
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    HobbyKing säljer reservswitchar till sin 9xr-sändare. Jag köpte några stycken för att testa och de är helt OK

  5. #5

  6. #6

    Standard

    Med tanke på att jag kommer flyga jet med radion så vågar jag inte chansa på hobbyking grejer. Har inga problem med att betala 200kr för en switch bara jag vet att det är bra grejer.

    Stort tack jocke! Bara att beställa och vänta

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •