Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Brushless gimbal till TBS Discovery - vilken?

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard Brushless gimbal till TBS Discovery - vilken?

    Hallå alla

    Vilka BL gimbaler finns att köpa till Discoveryn som passar rakt av?
    Vilka gimbaler finns som går att modda så de passar till Discoveryn?

    /Fredrik

  2. #2

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Har för mig om att Jugg och ev DrHanke har gjort en Gimbal som passar till Discon
    //Lasse

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Ska testa denna:

    http://www.thingiverse.com/thing:158854

    med en liten modifiering:

    http://www.thingiverse.com/thing:163364


    Har fått hjälp av cyberpete att printa delarna. Tänkte köra med Martinez controller och Quanum motorer från Hobbyking. Återkommer med rapport...

  4. #4

    Standard

    Ska bli roligt att se hur den kommer funka men hur ska du få till vibrationsdämpning?

  5. #5

    Standard

    Den första du länka till ser intressant ut. Enda problemet jag kan se med den är att jag tycker att rollmotorn är monterad åt fel håll. Dvs, kabelsidan monteras emot kameran, och inte mot ramen.

    Jag har printat en liknande version och moddat fästet för att dels kunna skruva fast min kamera, men även för att få till lite vibrationsdämpning.

    Har gjort denna, där jag kan "spänna" fast motorhållaren så hårt jag önskar. Kör med biltemas tjocka dubbelhäftande tejp både under och över vilket ger ganska bra dämpning. Fördelen med denna är också att det bara är en skruv som behöver tas loss för att få loss hela gimbalen:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Capture.JPG 
Visningar:	77 
Storlek:	43,5 KB 
Id:	41524

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Johan.
    Jag måste nog vara lite korkad.
    Jag förstår inte hur din gimbal fungerar och då har jag ändå byggt en egen till min quad.
    Kan du förklara lite mer om den, så att även jag förstår?

    //Stefan
    Senast redigerat av Steflo112 den 2013-10-29 klockan 21:46. Anledning: Glömde adressera frågan

  7. #7

    Standard

    Hej.
    Va otydlig när jag skrev.

    Delen som jag visade är alltså endast infästningen i tbsen. Denna kombinerar jag sen med en gimbal som finns på thingiverse http://www.thingiverse.com/thing:145283. Fördelen med denna tycker jag är att de vänt roll-motorn åt "rätt" håll.

    Anledningen till att jag gjorde om infästningen är dels för att få till vibrationsdämpningen men också för att kunna montera min fpv kamera.

    Jag har omarbetat fästet lite i sketchup för att tejpen skall få större kontaktyta efter att jag printade det.

    Hoppas denna bild, där man ser delen i grönt ger en bättre bild om vad jag menar
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131029_225506.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	91,1 KB 
Id:	41529
    Senast redigerat av Johan_vv den 2013-10-29 klockan 22:10. Anledning: Dålig info

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    @neu

    Ärligt talat har jag nog tänkt för lite...
    Vibrationer hoppas jag ska vara så lite att de inte ställer till problem. Däremot använder jag ju live out från gopron och det blir ju svårt med den gimbalen...

    Blir nog lite ändringar på vägen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •